zaterdag 13 december 2014

Van die december dingen...... #2


Elke december moet het weer even gebeuren: iets fijns haken en opstijven met suikerwater... 
De rest van het jaar staat mijn hoofd daar echt niet naar, 
maar naar mate Kerst dichterbij komt, steekt de drang om een haakwerkje
 te weken te leggen in een plakkerig suikermengsel
 steeds weer de kop op.




Zo ook dit jaar.
Ik haakte sterretjes en sneeuwvlokken. De patroontjes vond ik hier en hier.
Kookte een mengsel van water en suiker, liet het afkoelen en legde de sterren en sneeuwvlokken erin, samen met het jongste meisje dat na afloop verrukt haar vingers aflikte, hmmmmm!

Als het haakwerk goed doorweekt is haal je het eruit, laat het teveel aan vocht eraf druipen en legt het te drogen. Je moet het nu goed in vorm brengen! Het duurt een dag of twee, dat wel, voordat alles goed droog en hard is. Maar dan heb je ook wat!






De sterretjes, sneeuwvlokken en houten kralen reeg ik aan een stukje nylongaren, met bovenin een ophanglusje. Ik hing ze even in de kamer.................





....en stuurde ze vervolgens met een speciale  koerier richting Libanon............



1 opmerking:

  1. Wat een heerlijke bezigheid. En dankjewel voor de tip met het suikerwater. Als ik hier klaar ben met inrichten en geen naaiopdracht meer heb....ga ik het ook doen! Fijne december tijd gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!