vrijdag 3 januari 2014

Crochetalong 2014

On Janina's blog I read about the Crochetalong 2014; let's crochet a beautiful blanket in little steps, week by week, together with hundreds of other crocheting ladies! Now does that sound like fun or what?

Op de blog van Janina las ik over de Crochetalong 2014; stapje voor stapje, week voor week een stukje haken aan een prachtige deken. En dat met honderden hakende dames tegelijk. Dat klink toch best gezellig?




So, I looked up Terray's blog, read what it was all about and signed up for the Facebook group where a part of the pattern will be reveiled every week, together with practical instructions. If you're interested in participating, you can find alleinformation on Terray's blog!

Dus zocht ik de blog van Terray op en las me in. Ik meldde me ook aan bij de Facebook groep waar elke week een stukje van het patroon op gezet wordt, met handige instructies. Heb je ook nog zin om mee te doen? Op de blog van Terray vind je alle informatie!





I've been thinking for a while about a project that would be a good destination for all these lovely, colourful cottons. They're mine, my aunts and my grandmothers and I would love to combine them in a beautiful, sustainable piece of work. This blanket just might be it.

I intend to keep up with the pace of the Crochetalong 2014, doing a little bit each week. It might be quite a mindful thing this way. I was however a bit shocked by the fuzz going about on Facebook and Blogger. Quarreling ladies, armed with crochet hooks and colourful balls of yarn, accusing eachother of 'not following the rules' by starting early and showing results way before the rest. Ay, that is not how I had envisaged this project..... So, I just hope that as the first part of the pattern has been reveiled today, all ladies will pick up their crochet hooks and use them for what they're meant for; crochet rather than pointing at eachother. Let's hope things will improve from here, and make it a real, fun Crochetalong!

Ik ben al een tijdje bezig met het vinden van een haakproject waar al deze kleurige bolletjes een plekje in kunnen krijgen. Het is allemaal katoen, afkomstig uit mijn eigen voorrad en die van mijn tante, en uit de schat aan handwerkmaterialen van mijn oma. Ik zou ze zo graag samen verwerken in eem mooi, duurzaam haakwerk. Deze deken klinkt dan ook als een goede bestemming.

Ik ben van plan me aan het ritme van de Crochetalong te houden. Gewoon...elke week een stukje en zo mijn werk langzaam zien groeien. Nog best mindful ook zo. Ik ben alleen wel een beetje geschrokken van alle hectiek die de afgelopen dagen ontstond op Facebook en Blogger. Kibbelende dames, gewapend met haaknaalden en bolletjes wol die elkaar ervan beschuldigden zich 'niet aan de regels te houden' door al eerder te beginnen en foto's van hun werk te tonen. Hmmm, zo had ik me dit niet voorgesteld..... Nu hoop ik maar dat iedereen inmiddels zo ijverig aan het haken is (het eerste stukje van het patroon stond vandaag op internet) dat de rust weer keert. Laten we onze haaknaalden vooral gebruiken waar ze voor bedoeld zijn: haken dus ipv naar een ander wijzen! Hopelijk wordt het al met al een vrolijke Crochetalong, en ontstaan er in de loop van dit jaar prachtige dekens.





First, I'll sort out this little mess and then....I will show the progress I'm making on Facebook and Instagram!

Eerst ga ik orde scheppen in deze kleurrijke chaos en vanaf dan kun je mijn vorderingen volgen via Facebook en Instagram!

 

8 opmerkingen:

  1. Hopelijk toon je hier ook je project, heb me daar afgemeld op de fb groep, ook door het gekibbel ;-)
    Ik heb de eerste 2 rijen al klaar!
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe met je mee hoor, lekker mindful haken :) En wat bijzonder het garen ( met verhaal) wat jij gebruikt, heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. (haha, echt??? gingen ze kibbelen??? ach jee.)
    Ik vind het een leuk plan. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat gekibbel op facebook! Niet te doen! Heb me daar net zoals Sofie afgemeld want ik ergerde me blauw aan sommige dames...
    Ik ga het gewoon via de blogs volgen, dat lijkt me gewoon leuker... (zou het kunnen dat blogdames vriendelijker zijn voor mekaar? Haha ;))
    Leuk dat je langs kwam op mijn blog. Zo leer ik de jouwe ook weer kennen! Veel succes met je deken... de kleurtjes zijn heel fleurig!
    Ik ga er nu aan beginnen zie!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh leuk! Jij doet ook mee! Ik ook, maar ivm Fenne in mijn eigen tempo. Misschien dat ik dit weekend kan beginnen. Nu eerst de zooi in huis opruimen. Mooie kleurtjes heb je voor je deken!
    Kom je me ook volgen op mijn nieuwe blog? Het is er eindelijk van gekomen ;-)
    Liefs, Nadine (tisvanjikkes)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Door jouw berichtje, kwam ik ook hier even een kijkje nemen! Leuk!
    Wat een mooi verhaal achter jouw bolletjes! Idd mooi om ze in een duurzaam project te verwerken. Veel (haak)plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, wie had gedacht dat haakdames zo agressief konden zijn!
    Ik word juist altijd heel rustig van haken :). Ik doe het ook lekker rustig aan, goede oefening in geduld voor mij....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oef, dat gekibbel daar had ik ook geen zin in:) heb me ook weer afgemeld en aangemeld bij een gezelliger groep haakdames. Verder is mijn deken op mijn blog te volgen natuurlijk:) Kom je eens kijken?
    Groetjes,
    Lineke

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!