vrijdag 8 november 2013

This week I saw....... #28

This week I saw many beautiful initiatives:

Deze week zag ik allemaal mooie initiatieven:



I completed the first week of the vegan challenge, and am pretty pleased with the choice I made.
I explored new products and made some further adjustments to our diet. My favorite breakfast right now? Oatmeal cooked in ricemilk or almondmilk, and then some fresh apple and cinnamon on top, yum! I'm not much of a foodblogger and breakfast time is too dark these days for pretty pictures, but oh boy the taste, the smell......

Ik rondde de eerste week van de vegan challenge af, en ben nog steeds heel blij met mijn keuze om mee te doen. Deze week heb ik nieuwe ingrediënten ontdekt, en ook de kindermaaltijden wat verder aangepast. Mijn favoriete ontbijtje op dit moment? Havermout gekookt in rijstmelk of amandelmelk, en dan een appeltje en wat kaneel erop, heerlijk! Ook een van mijn dochters vind het heerlijk, gelukkig. Ik ben nou niet bepaald een foodblogger en bij het ontbijt is het te donker voor goede foto's maar oh die geur, en die smaak, heerlijk!


 29 geschenken

I also finished reading 29 Gifts. How a month of giving can change your life by Cami Walker. My friend Marije started a beautiful initiative this month with her blog geefmaand november.  Inspired by Cami Walkers book, Marije and many others are giving each day in November and writing about it on this shared blog. Personally I found it a very interesting book and Marije's initiative is beautiful. I did not commit myself to the 29 days of giving though.  However, I do find that having read this book has made me more aware of all those situations big and small where you have the opportunity to give unconditionally, and I try to do so more often.


Ook las ik het boek 29 geschenken. Hoe een maand lang geven je leven kan veranderen van Cami Walker. Ik kreeg het eind oktober van mijn moeder. Aan het begin van de Geefmaand November, een mooi initiatief van lieve vriendin Marije. Geïnspireerd door dit boek geven Marije en vele anderen in November elke dag iets, en doen daar verslag van op hun blog Geefmaand November . Ik vind dit een mooi initiatief en het boek vond ik interessant. Ik heb me echter niet automatisch ook aangesloten bij de geefmaand november, ik denk omdat er in het boek ook wel dingen staan waar ik me dan weer niet helemaal in kon vinden.  Het lezen van het boek heeft me er wel bewuster van gemaakt dat er zoveel momenten zijn waarop je iets bewust kunt geven (een boek waar iemand naar op zoek is en dat bij jou in de kast staat, maar ook, aandacht, tijd, energie....)en ik probeer dat nu bewuster ook te doen.

Wil je dit boek zelf graag lezen? ik geef mijn exemplaar graag door. Laat hieronder dan een berichtje achter. Mochten er meer mensen interesse hebben, dan wordt het boek verloot. Komende week zal ik het dan opsturen.

 

And hurray, hurray, I was afraid she'd skip 2013 but, no, this year again Boomie is organising the recykleer 14-daagse. Two weeks of inspired sewing and crafting. Using old, 'useless' materials to create new, pretty and usefull stuff! I enjoyed taking part in the previous editions and signed up again just now. It's time to go through those piles of old clothes and thrifted fabrics and see what we can do with them. Hurray for upcycling, hurray for sustainable crafting!


En hoera, hoera, deze week kwam ik erachter dat Boomie weer een Recykleer 14-daagse organiseert. Ik was al even bang dat 2013 overgeslagen zou worden, maar nee, gelukkig niet. Dat wordt weer twee weken lang naaien en knutselen met hergebruikte materialen. De vorige keer deed ik met veel plezier mee en ook nu heb ik me weer opgegeven. Tijd dus om weer even door de oude lappen en afgeschreven kleding te gaan! Leve het recykleren en het duurzaam freubelen zullen we maar zeggen ;-)


recycling...such fun ;-)



Meer 'deze week zag ik' vind je op Zomaar een dag...

12 opmerkingen:

  1. De havermout doe ik bijna het zelfde 'en misschien klinkt het smerig' ik doe er ook nog een geprakte banaan door en honing. Mijn kaneel is op maar het lijkt mij ook lekker met dat.
    Ik had er wel gelezen van dat het deze maand geef maand is, gisteren ergens op een blog. Misschien volgend jaar dat ik daar eens mee ga doen.
    Jij bent druk met alles. Reckleren lijkt mij leuk als je zou kunnen naaien. Ik ben benieuwd we zullen er vast wel wat van zien hier op je blog.

    Fijn weekend.

    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees hier en daar over de geef maand november…goed initiatief maar soms kan ik niet goed volgen…het lijkt wel of sommige bloggers zichzelf de hemel inprijzen wanneer ze iets geven. Ik heb het idee dat dat spontaan gaat…maaja mss snap ik het concept ook niet helemaal.
    Ben super benieuwd wat je allemaal gaat recycleren, kzou zeggen, kdoe ook mee maar verder dan een vlaggenlijn of een ritstasje geraak ik niet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja bijna alweer vergeten dat het deze maand recykleer tijd is. Nu doe ik dat de laatste tijd toch al graag.

    Ik zou het boek wel willen lezen, maar als het goed is krijg ik het al van iemand anders via de geefmaand ;).
    Ik doe er heel toevallig aan mee omdat ik er 's morgens over las, en gestimuleerd werd tot het geven van een engeltje.
    Maar ik merk dat ik al zo veel geef, nou ja veel...ik vind het ook heel belangrijk om aan mezelf te geven, want veel gevers vergeten zichzelf. Dus goed voor mezelf zorgen is ook wel iets waar ik deze maand extra op let.
    Heb eigenlijk ook helemaal niks in de planning staan hoe en wat met geven en ontvangen dus laat het lekker aan mijn gevoel over. Het komt wel vanzelf, en een dikke knuffel geven aan mensen die het nodig hebben of mijn tijd, mijn wijsheid, mijn aandacht delen/geven deed ik zowiezo al. Nu soms met meer aandacht maar ook weer niet, dus volg gewoon mijn hart ;).

    Ben benieuwd wat jij gaat maken in deze recykleer editie!
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohw, ben benieuwd wat je deze keer allemaal gaat recykleren en creeeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je maakt altijd mooie dingetjes van "oude" kleding :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe ook weer mee met de recykleerweek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! ben beneiuwd wat je gaat maken ;-)

      Verwijderen
  7. Goed bezig! Ben alvast benieuwd naar je Recycleer-maaksels.
    Ik gooi mijn havermout voor ik ga slapen al in een pannetje met wat water erbij (en soms rozijnen en/of nootjes). Dan is ie 's ochtends goed en hoef ik hem alleen maar even op te warmen met voor de smaak een scheutje plantaardige melk erbij. Lekker lui!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een leuke initiatieven allemaal! Ik wou dat ik beter kon naaien, ik heb een berg te kleine t-shirts liggen met kleine prints en zou daar graag stroken rokjes van maken. Maar ik durf niet zo goed om tricotstof te naaien. Het boek lijkt me heel interessant, daar ben ik zeker in geïnteresseerd. Alvast voor jullie een fijn weekend.!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn boek is door Nederland aan het reizen, nu zou ik een vriendinnetje er graag blij mee maken. Leuk dat jij het ook doorgeeft!
    Groetjes, fijn weekend, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaah had dat gisteren gezegd! Ik kreeg gisteren van Cecile mijn exemplaar terug. Wel een Engelse...

      Verwijderen
  10. Ik zou het boek heel graag lezen (woon wel in België...weet niet of dit een bezwaar is...ik doe wel mee aan de geefmaand maar
    zou er graag een beetje meer info bij hebben....
    Dus ik doe graag mee
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!