maandag 18 november 2013

Something old, something new.....



If recycling is not jut about making something new out of something old, but also about using (old) leftovers to create something new, then yes...I've been doing a little bit of recycling lately.

Als recykleren niet alleen is 'iets nieuws maken van iets ouds' maar ook 'oude restjes gebruiken om iets nieuws te maken', ja dan heb ik de afgelopen tijd toch stiekem alweer een beetje gerecykleerd.





After my grandmother passed away, she left me a true treasure;  a box full of yarn, mostly pure wool and spun by herself. Little leftovers of finished projects and some half finished projects aswell.
I am determined to use these precious pieces of wool. Letting this wool go through my hands while I crochet makes me think of my grandmother a lot. How creative she was...and how she always made so many warm and nice things for everyone in the family.

When I decided to make a warm scarf for my mother's birthday it was easily decided that I would use some of my grandmother's yarn in it. Not for the entire scarf; a bit itchy and I didn't know how to combine all the little pieces in a good way. So, for this project I combined something old with something new.......






Toen mijn oma overleed, liet ze een creatieve schat achter. Dozen vol met haaknaalden, breinaalden en bolletjes wol, veelal door haarzelf gesponnen. Restjes van projecten die al lang geleden waren afgerond, maar ook, breisels die nog niet af waren. Deze kostbare stukjes wol wil ik graag gebruiken. Ze in een doos in de kast laten staan doet ze ook geen recht denk ik. En terwijl ik de wol tijdens het haken door mijn handen laat gaan, denk ik aan mijn oma. aan hoe creatief ze was, aan alle warme truien en wollen knuffels die ze voor ons maakte.

Toen ik besloot een warme omslagdoek te haken voor mijn eigen moeder, wist ik dat ik daar de wol van oma voor wilde gebruiken. niet voor de hele omslagdoek. Te kriebelig, te veel verschillende restjes. daarom gebruikte ik voor dit project iets ouds, maar ook iets nieuws...... 
 
 
And look who just discovered their great-grandmother's spinning wheel (made by their great grandfather!)......the girls ;-)
 
En kijk eens wie er het spinnenwiel van hun overgrootmoeder (gemaakt door hun overgrootvader!) ontdekt hebben......
 
 
 

 

3 opmerkingen:

  1. GEWELDIG!! Ik heb van mijn Oma ook allemaal breinaalden. En een prachtige tas met allerlei haak spulletjes... Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder hoor om van je oma's spulletjes iets voor je moeder te maken. Zo heb ik ooit van de sjaaltjes van m'n oma een etuitje voor m'n moeder gemaakt. Het grappige alleen was dat het even duurde tot het tot haar doordrong waar ze die stofjes ook alweer van herkende ;-)
    Veel plezier met geven, uit een warm hart, een warme deken van herinneringen.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja bijzonder is dat,mooie herinering aan oma,
    Heel mooi dat randje eraan, zal je moeder wel blij mee zijn

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!