zaterdag 23 november 2013

Recycled thriftshop fabrics



Last summer I used some thrifted fabric to make two skirts for my daughter.

The one with the big flowers is a piece of Laura Ashley fabric, clearly a leftover from a bigger piece. I think I found a nice purpose for it, aswell as for the blue fabric with the little flowers

I love working with thrifted fabrics, don't you?


Afgelopen zomer gebruikte ik twee stofjes van de kringloop om rokjes te maken voor mijn jongste dochter.

De stof met grote bloemen is een restje Laura Ashley, een smalle strook stof uit de lapjesbak, wat zou er met de rest gemaakt zijn? Dit stukje heeft in ieder geval een goede bestemming gekregen, net als het lapje babyrib met bloemetjes ;-)

Werken met gekringloopte stofjes, ik doe het graag, en jij?






I hadn't posted any pictures yet, so I thought I'd do so now, during this 2-week recycling project hosted by Boomie!

Ik had er nog niet over geblogt, maar wanneer kan dat nou beter dan tijdens de recykleer 14-daagse die ook dit jaar weer door Boomie georganiseerd wordt?



9 opmerkingen:

  1. Oh ik vind recykleren ook heel leuk, doe het nu nog te weinig maar ben zekers van plan meer en meer ermee te gaan doen.
    Deze rokjes zijn in ieder geval supercute <3.
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie stofjes! Zijn vast met veel plezier gedragen :D Hier helaas nog geen naaimachine-acties (maar het lijkt me wel superleuk om te doen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super schattige rokjes,zo'n randje eraan moet ik mijzelf ook eens aan leren ,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel gaaf!!
    En ja hoor ik heb dit soort rokjes liggen, zo fijn om te maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, prachtig gedaan!! Helaas ben ik (nog) niet zo goed met de naaimachine. En mijn Meisje is al wat groter. Heel moeilijk om de juiste maat te bepalen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love repurposing fabrics! I just did a blog post over making headbands from worn out tank tops. These skirts are adorable! I love how you did the edging on the bottom of them. What is that exactly called? I would love to learn how to do it.
    -Ally

    turquoiselaceandlovenotes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!