maandag 22 juli 2013

Summer sarouel.......for me!





So, KCW is over, the kids are staying with their grandparents and I'm home alone. Time to finally sew something for myself. I've been wanting to make some sarouel-style pants for a while now. They're just so practical when it's warm and you're working with little kids. A lot of my working hours these days are spent playing outside, and sitting on  the  grass with the little ones. And cool, wide pants are so practical then ;-)


KCW is voorbij en de meisjes zijn uit logeren. Ik ben even alleen thuis en  heb eindelijk  tijd gevonden om eens iets voor mezelf te maken. Een heerlijk wijde zomerbroek, beetje model harembroek. Dat leek me nou zo handig als het zo warm is en je bent aan het werk met die kleine kinderen. Een groot deel van mijn werktijd speelt zich nu buiten af. Spelen in de speeltuin en in het gras zitten met een groepje kleintjes. Dan is een wijde, koele broek wel heel erg handig dacht ik zo;-)




I drafted the pattern myself, and used a piece of African fabric I still had lying around. As I'm part of a travel-crazy family, fabrics from all over the world found their way to may fabric stash over the past years......


Het patroon tekende ik zelf. De stof is een lap uit 'ergens in Afrika' die al een aantal jaren in de kast ligt. Ik maak deel uit van een nogal reisbeluste familie, en stoffen uit alle windstreken vonden de afgelopen jaren hun weg naar mijn stoffenkast ;-) 






5 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk comfortabel uit, deze zal je vast vaak gaan dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo'n familie wil ik ook wel, haha. En die broek komt vast goed van pas.

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!