zondag 28 juli 2013

Summer sarouel...... no 2.



This might become the summer of the sarouel.... After making my first imporvised sarouel, I really felt like making another one. They're soo comfortable to wear, and it's a great stashbusting project too. This time, I searched pinterest for a tutorial, and found this one from Iudith . And as you can read in the comments on her blog, I'm not the first who discovered her tutorial this summer!

Dit zou nog wel eens de zomer van de harembroek kunnen worden...... Na mijn eerste geïmproviseerde broek, had ik de smaak te maken. Wat zit dat heerlijk! En wat gaat er veel stof in ;-) wat ruimte in de stoffenkast is ook wel weer leuk! Op pinterest ging ik op zoek naar een tutorial, en ik vond die van Iudith. Zoals je in de comments op haar blog kunt zien ben ik ook niet de eerste die deze makkelijk tutorial ontdekte en aan het naaien sloeg!






My sarouel turned out a bit smaller than hers since I was working with a piece of Nigerian fabric which was only 120 cm wide. It fits though and a bit of a shorter sarouel is fine when it's warm.

Mijn harembroek is wel wat korter dan die van Iudth. De lap Nigeriaanse stof waar ik 'm van gemaakt heb was maar 120 cm breed. maar hij zit heerlijk en een kortere broek kan best met deze temperaturen ;-)







I predict this probably wasn't the last one I'm making this summer (the girls are enthousiastic too!)

Ik voorspel dat dit nog niet de laatste harembroek van deze zomer is. De meisjes zijn namelijk errug enthousiast!

8 opmerkingen:

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!