vrijdag 19 juli 2013

KCW summer 2013...........#5




After this jumpsuit, I really felt like making another one (or two....). So, after getting everything ready for a last schoolday, I sat down behind the sewing machine and wrapped one up in about 1,5 hours time.
Just in time to be worn on her last schoolday.




See her taking off on her bike in the morning? And anjoying a long sunny afternoon after school?
The fabric for this jumpsuit was a present from Ghana, a wonderful thin cotton with a beatiful pattern. I ran out of thin elastic band to pull through the tunnels at the top, the legs, and the waist, so  I used what I did still have (meters and meters of broad elastic band), and made it work..... or so I think......





Na deze jumpsuit heb ik de smaak wel te pakken (en een paar maak verzoeken om aan te voldoen!). nadat ik gisteravond alles klaar had gezet voor de laatste schooldag van dit jaar, ben ik dan ook nog maar even achter de naaimachine gekropen. 1,5uur  later was deze jumpsuit af. Net op tijd voor nog een dagje school.




Kijk d'r op haar fiets stappen op weg naar school, om later heerlijk te genieten van een lange zonnige middag in het park. De vakantie is nu echt begonnen!  De stof die ik gebruikte kreeg ik kado uit Ghana. het is heerlijk luchtige katoen, met een mooie zeepaardjes print. Ik had geen smal elastiek meer om door de tunnels te rijgen zoals hier , dus koos ik voor wat ik nog wel in huis had. meters en meters brede, maar wel soepele elastiek. Ik naaide bovenaan en onderaan de pijpen een brede tunnel om het brede elastiek heen. dat ging prima. In de taille kwam een restje 2 cm breed elastiek in een restje brede bias (alles kwam net uit!)



This is where you can find a tutorial for making a similar jumpsuit!
Ook een jumpsuit maken? Hier vind je de uitleg!

5 opmerkingen:

  1. jammer dat ik jongens heb en niet kan naaien.... ze zien er super cool uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow, wat verschrikkelojk leuk die jumpsuits! Zou er zelf ook wel één willen hebben :-)
    En die schoentjes zijn ook soooo cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk lijkt het me zitten. Mijn dochtertjes dragen ze ook zo graag. Knap dat je dat zelf hebt gemaakt. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!