maandag 15 juli 2013

KCW summer 2013.....#1

Today was the first day of the summer 2013 edition of the Kids Clothes Week. Until this morning, I wasn't sure whether or not I would participate again. For the kids, it's the last week before their summer holidays will finally begin, and it's quite busy around here. But hey, I couldn't resist. I always enjoy the KCW vibe so much, let's just see what we can get done this week. And, well, isn't a pretty summer dress just what every little girl needs on vacation? I thought so too, so...... here we are with the first sewn item of this KCW. An easy does it summer dress I made using patternn umber 34 from Ottobre 4/2012. The pink fabric with the little dots was a present from Nigeria (looooove such presents!), and for the sleeves I used some cotton from our local fabric market.






Vandaag was het de eerste dag van de allereerste zomer editie van de Kids Clothes Week. En tot vanochtend aan toe wist ik nog niet zeker of ik weer mee zou doen. Het is de laatste week voor de zomervakantie en het is hier druk en onrustig. maar ja, ik kon de verleiding toch niet weerstaan om tussen alle ebdrijvigheid even achter de naaimachine te kruipen. Ik wordt altijd zo blij van die creatieve KCW vibe, dus waarom niet...kadootje voor mezelf midden tussen alle einde schooljaar hectiek? En is een fijne nieuwe zomerjurk nou niet precies wat kleine meisjes nodig hebben zo aan de vooravond van hun vakantie? Precies. Dus. Bij deze dan ook het eerste KCW project van deze editie. Een eenvoudig zomerjurkje (nummer 34 uit Ottobre 4/2012). De roze stipjesstof is geverfde damast die ik ooit kado kreeg uit Nigeria (ik houd wel van zulke kadootjes!). Voor de mouwtjes gebruikte ik een lapje van de Leidse stoffenmarkt.



3 opmerkingen:

  1. diepe zucht hier, zo leuk hey :-) Jammer dat mijn dochter van 25 dat niet meer aan wil (lol)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het weer tijd is voor zomerjurkjes he :) Mooi hoor.

    Succes met de laatste loodjes en dan lekker genieten van een fijne zomervakantie!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!