dinsdag 16 juli 2013

KCW summer 2013 .........#2



A second KCW summer post on day two of one of my favorite weeks of the year. I had a little time today, and thought I'd kick off with an easy does it project; cutting and sewing a short for my daughter out of an old pair of shorts of mine. It was supposed to be super simple, but I just couldn't get it to work. Had trouble adding a waistband that would stretch enough and when I finally did, the shorts looked like....... so bad I didn't even take a picture. Let's take a closer look at this somewhere in the future....



So, to give myself the feeling of at least a little bit of an  accomplishment, I started working on another project; turning a cotton & linnen scarf of mine into a jumpsuit for my daughter ( oh the fun of recycling....) It's not finished yet, that will be tomorrow's project. But the little one already tried it on and she looks sooooo cute in it.....I'm pretty hopeful it will work out nicely ;-) There's just one thing...she wants a strapless jumpsuit, but I don't think that will stay in place very long..... I will have to convince her that thin shoulderstraps are perfectly acceptable when you're 4....... see, that's the effect of having a real fashionista for a big sister on four year old little ladies; makes'm want strapless!!!!!!





Een tweede KCW zomer post op alweer de tweede dag van toch wel een van de leukste weken van het jaar. Ik had vandaag een beetje tijd, en dacht dat in te kunnen vullen met een super simpel projectje; het knippen en naaien van een korte broek voor mijn dochter uit een korte broek van mezelf.......makkelijk, dat zou het zijn, maar ergens ging het mis. Een fatsoenlijke tailleband aanzetten bleek nog een hele klus (waarom?) en toen die er eenmaal opzat zag het broekje eruit..... ik heb er maar geen foto van genomen, echt geen model...... daar kijken we later wel weer naar...





Om toch een beetje voldaan terug te kunnen kijken op deze tweede dag, ben ik maar vast begonnen aan een volgend project; een jumpsuit voor mijn kleuter, gemaakt van een luchtige sjaal van mij (blijft leuk, recykleren). Af is het nog niet, maar ze heeft al wel even gepast, en lief dat het staat. Dat komt vast goed!
Alleen een ding... ze wil 'm strapless......nu mag ik haar dus nog gaan overtuigen dat dunne schouderbandjes echt wel kunnen als je vier jaar bent. dat krijg je he, met een echte hippe, modebewuste grote zus. dan wil je strapless als je vier bent.......... tja.









(In pictures: the steps taken today.... to be continued )
(In foto's de stappen van vandaag......wordt vervolgd )

3 opmerkingen:

  1. Goed idee ben benieuwd naar het resultaat,
    Met dat bias bandje vanbinnen is is mooi
    Is even kijken of ik tijd heb om er ook een voor dochter lief kan maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee van dat biaisbandje, dat zag ik ook nog niet! En ik vind je kleuren super mooi samen! Jammer ook, gezien je nagellak, dat je de sjaal nu zelf niet meer kunt dragen ;)

    Ik zie alleen niet helemaal wat of hoe je nu hebt geknipt na het uitleggen van de kleding op de sjaal...?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi hoi, in mijn blogpost van vandaag heb ik nog even uitgetekend hoe ik geknipt hebt. je vouwt je stof in vieren en knipt dan vanaf het kruis van de broek die je erop legt een stukje uit , je knipt de onderkant eventueel af, en je knipt de vouwen aan de bovenkant open. als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel!

      Verwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!