dinsdag 18 juni 2013

No bake grand granola

I like making all kinds of oatmeal and muesli cookies, and recently dived into the kitchen to experiment on a no bake, but delicious version. So, here we go!

Ik maak graag havermout en muesli koeken en experimenteer graag een beetje. Zo dook ik pas de keuken in voor een variant zonder bakken. Superlekker, dat wel! Komt'ie:


smelt twee kleine repen witte chocolade au bain marie



voeg daar ca. 15 eetlepels muesli aan toe (met extra zaadjes, pitjes als je daarvan houdt)

doe er ook een handje ongezouten noten bij en roer goed door

spreid je muesli mengsel uit op een bakplaat met bakpapier en druk goed aan. Snijd in blokjes en zet ca. 1 uur in de koelkast

genieten maar!

5 opmerkingen:

  1. wat een heerlijke combinatie, ga ik zeker maken. lijkt me ook lekker met cranberries erdoor heen als extra. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! Deze ga ik ook zeker eens maken? Waar bind je normaal gesproken de muesli en havermout mee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. moet je doen! ik gebruik anders appelstroop of zelfgemaakte caramel en doe de hele mikmak dan nog 20 minuten in de oven op 180 graden ;-) deze versie heb ik inmiddels ook een keer met melkchocolade gemaakt, ook lekker !

      Verwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!