woensdag 1 mei 2013

L is for leggings



Here it is, the first self made pair of leggings for this season ;-).  I've been longing to start making these for the little one, and now I finally found the time, the right fabric and inspiration for a fun and colourful twist. As far as I'm concerned, many more will follow!

Eindelijk, de eerste zelfgemaakte legging van dit mooi-weer seizoen ;-). Ik heb er al een tijdje naar uitgekeken om weer een stapeltje vrolijke leggings voor de jongste te kunnen maken. En nu vond ik eindelijk de tijd, de juiste stof, en inspiratie voor een vrolijk accent. Wat mij betreft volgen er snel nog een paar zo!



I simply traced a well fitting pair of leggings, placed the 'pattern' against the fold and cut it out twice. Front and back are identical, and there's no seam on the outside of the leg. Easy peasy and ready in 30 minutes ;-)
 
To add some colour and playfullness, I used two different colours of thread whith my twin needle. I pretty much like the effect.  I also ironed on some velours stars, and sewed the elastic directly into the waistband, again using two different colours.

Als voorbeeld nam ik een goed passende legging. Het 'patrooon' legde ik met de buitenbeen naad tegen de stofvouw en knipte dat 2 keer op die manier. Je hebt dus maar 2 patroondelen en geen naad aan de buitenkant van het been. Voor en achterkant van de legging zijn idem en dat kan nog best met die kleine billetjes en rekbare stof! 

Voor wat extra kleur en vrolijkheid gebruikte ik twee verschillende kleuren garen in mijn tweelingnaald, en flockte er 2 sterretjes op. Het brede elastiek in de taille heb ik ook gelijk tussen de tailleband gestikt met de tweelingnaald en weer 2 kleuren garen. Klaar in 30 minuten en voor herhaling vatbaar ;-)



7 opmerkingen:

  1. Hè handig gedaan, snel en een erg leuk resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk en nog snel klaar ook! Erg leuk zo'n vrolijk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. altijd fijn van die snelle projecten met leuk resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ideaal zulke vrolijke leggings :)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, die kan je maar beter zelf maken dan wachten tot het in de winkel is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik dit lees krijg ik weer helemaal zin nog eens een avondtje te komen naaien.....misschien kunnen we toch nog eens wat afspreken. Als jij wil....:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Suzanne, dat lijkt me erg gezellig! en de naaimachine loopt nu als een treintje, dus dan zou het allemaal ook wat soepeler moeten gaan dan vorige keer ;-) je bent heel welkom hoor!

      Verwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!