dinsdag 21 mei 2013

Fijn (voorlees) boek



Onze favoriet op dit moment: Het Grote Rijksmuseum Voorleesboek, vol afbeeldingen van werken uit het Rijksmuseum. Bij elke afbeelding een verhaal van een bekende kinderboekenschrijver.  Zo ga je ineens heel anders naar een schilderij kijken. Het schilderij krijgt context, je leert wat over de achtergrond van het schilderij, of je fantasie wordt even flink geprikkeld.





Eindeloos bladeren, ademloos luisteren bij het voorlezen en heerlijk naar de schilderijen staren, vooral Jiyan van 6 geniet met volle teugen.




En als het boek uit is, dan is het hoog tijd voor een bezoekje aan..... juist......



6 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip, die ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk!! die ga ik dus echt aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja heel mooi boek! Ik heb hem bij een vriendin gezien. Erg leuk voor als je van plan bent naar het museum te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben laatst bijna bij het Rijksmuseum geweest, maar er stond een rij tot om de hoek van de Jan Luijkenstraat. Mijn tip: zorg dat je er om 9 uur voor de deur staat. Wij willen ook nog, dus misschien sta ik wel achter je ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, ga kijken of de bibliotheek hem heeft. Meike is ook enthousiast over "Een hele kunst" en "Lang geleden", zelfde idee, verhalen voor kinderen over kunstenaars en over de Nederlandse geschiedenis. Kan me de schrijver even niet meer herinneren nu, sorry!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!