zondag 28 april 2013

KCW spring 2013.... what I made on day 6





Today's the last day of this spring's Kids Clothes Week, and I'm looking back on a happy week of sewing. I really got my groove back ;-) and am eager to keep on sewing the coming weeks. I guess that's the KCW effect.... all this inspiration, all those things you'd still like to get done, and realising that it is possible to find time to sew no matter how full the days can be.....


Vandaag is het alweer de laatste dag van de lente Kids Clothes Week, en ik heb weer een hoop lol gehad. Ik heb de smaak van het naaien ook weer helemaal te pakken, en heb nog een heleboel plannen voor de komende tijd. dat zal het KCW effect wel weer zijn... zoveel inspiratie, zoveel plannen, en gewoon weer even ervaren dat je meer gedaan kunt krijgen dan je denkt tussen alle bedrijven door...




On day 6, I made a halter dress for my eldest daughter, and I plan to make some more for all three of the girls, this is a great pattern, the girls all love halterdresses and they're easy to put together! It's a pattern I received a couple of months ago, and I'm so happy with it!

Op dag 6 maakte ik in de avonduurtjes nog een halterjurkje voor de oudste, en daar zullen er nog wel een paar van gemaakt gaan worden deze zomer! Het patroontje, dat ik een tijdje geleden kreeg, is makkelijk te maken en de meiden zijn dol op halterjurkjes. Hier ben ik blij mee!



For the back of the dress, and for the lining of the top, I used some vintage floral fabric, and combined that with orange fabric with little white dots * love it, love it *

Voor de achterkant, en voor de voering van het topje gebruikte ik een vintage bloemenstofje, dat ik verder combineerde met een oranje stofje met kleine witte stipjes * love it, love it *




Oh, oh, oh ain't she a big girl....quite a lady!

Oh, oh, oh wat wordt ze toch een grote meid, echt  een dametje zo!

9 opmerkingen:

  1. Het blijft een leuk jurkje, mijn dochter is er ook dol op dus heb ik zojuist ook een halterjurkje voor haar gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-) ben heel blij met het patroontje! en ik ben heel nieuwsgierig naar het jurkje van jouw dochter!

      Verwijderen
    2. nou . . . hij was bijna af nog even de zoom erin maar eerst even passen dacht ik gistermiddag.
      "Mam mag ik hem even aanhouden" ja hoor, maar straks weer uit dan kan de zoom erin. 10 Minuten later zag ik een grote winkelhaak in de jurk, ik baal er vreselijk van maar eens kijken hoe ik dat ga oplossen, zucht.

      Verwijderen
  2. Ik duim voor mooi weer dinsdag, dan kan ze er tijdens koninginnedag mooi mee pronken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk, mooie vrolijke stofjes zo bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!