maandag 29 april 2013

Give away

With the sun shining in, and the fabric stashes that never seem to get any smaller, I decided to have a little give away.  I selected some floral fabrics for you, new and vintage, and some sweet little stuff too. All fabrics are 75 x 75 cm or larger. And then there's the bias with flowers, and 40 sweet velours butterflies (with how to) to decorate clothes with like I did (see below)


Met het zonnetje dat naar binnen schijnt en de stapel stof die, zelfs na een best productief weekje naaien maar niet lijkt te slinken, besloot ik maar weer eens een give away te organiseren. Ik zocht wat fijne lapjes bij elkaar, nieuw en vintage, en nog wat klein zoets. Alle stofjes meten op zijn minst 75 x 75 cm. het bias bandje heeft fijne bloemetjes en ik doe er ook nog 40 kleine vlindertjes van flockfolie bij met instructies. Je kunt er bijvoorbeeld een shirtje mee versieren zoals hieronder.




The fabrics are (top to bottom):
- vintage flowers ca 75 x 75 cm
- stenzo tricot ca 75 x75 cm
- vintage flowers, cotton, ca 80 x 80 cm
- vintage tablecloth with purple and orange flowers ca 60 x 80 cm
- baby rib ca 75 x 75 cm
- thrifted flower fabric, ca 100 x 100 cm

De stofjes zijn (van bovenaf)
- vintage bloemetjes, ca 75 x 75 cm
- stenzo tricot, ca 75 x 75 cm
- vintage bloemetjes, ca 80 x 80 cm
- vintage tafelkleedje met paarse en oranje bloemen, ca 60 x 80 cm
- baby rib ca 75 x 75 cm
- bloemenstofje van de kringloop, ca 100 x 100 cm




See how sweet they are, those tiny butterflies?

Zie je hoe lief ze zijn, die vlindertjes?


If you'd like to win this give away, all you have to do is follow this blog (through blogger or bloglovin) and leave a message below (don't forget to tell me what you'd like to make with these fabrics - let's inspire eachother!) Feel free to place a link on your blog too ;-)

 If you'd like to have an extra chance or two  at winning, you can start following me on facebook or twitter, buttons with direct links are in the sidebar of this blog. The give away closes on may 31st.

Als je een kansje wilt wagen, dan hoef je weinig meer te doen dan deze blog te volgen (via blogger of bloglovin) en hieronder een berichtje achter te laten. Laat vooral ook weten wat je maken zou met deze stofjes. Inspiratie is altijd welkom! Als je een linkje wilt plaatsen op je blog vind ik dat altijd leuk!

Wil je nog een of twee extra kansjes maken om te winnen? Volg dan ook op facebook en/of twitter. De badges met een directe link vind je hiernaast. Meedoen kan tot 31 mei!



I see sun shining on my fabrics, summer skirts, decorated shirts and babydresses with bias binding. Comfy baby pants and the perfect decor for a retro style picknick. What do you see?

Ik zie de zon schijnen, zomerse rokjes, versierde shirtjes, babyjurkjes met bias. Zachte tricot broekjes, en het perfecte decor voor een retro achtige picknick. En wat zie jij?

55 opmerkingen:

  1. Ik doe graag mee! Een mooi tasje, rokjes of kleedjes voor de dochter...
    Ik heb genoten van je KCWC-berichten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-) leuk om te horen! en wat leuk dat je meedoet!

      Verwijderen
  2. Een superschone vintage tas... (tassen heb ik nooit genoeg) zou ik er alvast mee maken!!!
    Ik zet ook nog een linkje ;-)
    Groetjes Sofie 'Fie bakt, haakt en naait!'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk ik doen graag mee, ik zou er denk ik een rokje mee maken, of gebruiken voor mijn lapjesdeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil wel een kansje wagen. En ik zou in ieder geval een banen-rok (uit allemaal rokjes) voor de kleine dame maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tasjes, lappendeken, ritstasjes, etuis, een rokje, een vlaggetjeslijn ......ik borrel over van ideetjes bij het zien van deze prachtige lapjes. Heel graag waag ik een kansje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe graag mee met je give away. Ik zou er een jurkje voor mijn dochtertje maken met die schattige vlindertjes erop. Ik ga je ook volgen met twitter.
    Groetjes Madebynijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh ik herken het stofje van dat wondermooie kleedje met haakwerk dat je gemaakt hebt! Ik wil heel graag meedoen! Zo'n kleedje staat zeker op mijn to-do-lijstje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Babyjurkjes, zomerse zwierrokjes, tasjes, haarfrutsels, een riem, sjaaltjes, een poppendekentje....zal ik nog even doorgaan. Ideeen genoeg dus ik waag heel graag mijn kansje op deze prachtige give away :)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zie lenterokjes, gebloemde pennezakjes, roze vinktassen, gepimpte vlindertjes overal waar ik kijk, zie ik ze fladderen, deze kleurrijke gevleugelde wezentjes... Ja ik kom heel graag in aanmerking voor deze schitterende en zeer gulle give away!
    groetjes
    Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou er zomerjurkjes voor de dochter mee maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gave give away! Ik volg je pas net, dus val met mijn neus in de boter! Wat ik er van zou maken; in ieder geval een leuke tas en ik wil binnenkort een patchwork kussen maken met bloemenstofjes, dus daar zou het ook goed bij van pas komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik waag ook een kansje de bovenste vind ik wel heeel mooi,ben volger geworden en ga een linkje plaatsen het stofje ga ik gebruiken voor mijn quilt,en als het daar niet geschikt voor is ,dan voor een leuke zomer rok je voor een van de kleinkinderen dus ideetjes genoeg gr mery

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk! Ik doe graag mee. En ik denk ook aan een rokje of leuke hartjes van stof.
    Groetjes Mariël

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ooo retrooostofjes!! Ik ben in de draagtassenperiode en ritstasjes maak ik ook heel graag. En die vlindertjes!!! zo schattig. Ik plaats linkje op m'n blog

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, een tas ook hier, zeker! Ik kijk er al zo lang voor rond! En dan een of meer bijpassende ritstasjes/clutches voor kleine spulletjes voor erin :) Een rimpelrokje voor mijn aapie, een decoratie (op een scherm gespannen) voor mijn naaiplek, een speldenkussen, pfff meer ideeen dan tijd alleen, das zo jammer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een superleuke give away, ik doe graag mee! Ik krijg al erg veel ideetjes om met deze stofjes te maken, een tas, kraamcadeautje, kussen... En die vlindertjes vind ik echt schattig, ik heb nog nooit met flockfolie gewerkt en dat lijkt me wel heel leuk. Ik heb je toegevoegd op FB en Twitter, ook zet ik nog even een berichtje op mijn blog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik doe ook graag mee en zal je eens opzoeken op facebook! Wat ik met die stofjes zou maken. Nadat ik ze een tiental keer uit de kast heb genomen, ze gevoeld heb (en ik geef toe, ook aan geroken heb) komt meestal de inspiratie voor een bepaald stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik doe ook graag mee.... je hebt er trouwens een nieuwe volger bij!
    zakjes, kussens, etui voor....
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat leuk. Ik doe graag mee. Die vlindertjes zijn erg gaaf. En wat ik zou maken van de stofjes? Ik heb gisteren eens dochters kleding kast uitgeruimd en er zijn haast geen rokjes meer. En dat met het lekkere weer voor de deur.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een super leuke stofjes! Ik wil nog een little wrap dress voor mijn dochter maken. En een korte broek. En het lijken mij ook prima stofjes voor rokjes :) Erg lief dat je stofjes weggeeft! Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke giveaway! Ik waag heel graag een kansje! Ik ben een beginnend naaister en wil graag simpel beginnen met rokjes voor mijn dochter (2) en ritstasjes. En natuurlijk grote tassen....

    Je hebt trouwens sowieso een leuk blog om te volgen. Ik volg je nu ook via Facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even een update.... ik heb mijn eerste tas af!!! Whoehoe, hij is nog gelukt ook! Nu wil ik graag beginnen net een ballonrokje (met rits!?!).... dus de stofjes zouden meer dan welkom zijn!

      Verwijderen
  22. hola, da's wel heel erg mooi dat pakketjes... ik doe dus graag mee, en straks volg ik je ook op FB.
    Dochterlief had graag eens een tasje gehad, dus dat lijkt mij hier wel heel erg geschikt voor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik zie misschien een sorbetto top, of een leuke tasje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ook ik doe graag mee met de give away.
    Ik denk onmiddellijk aan leuke dingen voor op mijn terrasje, de stofjes doen me aan een gezellige, lente/zomer tuinparty denken, die vlindertjes passen er dan super goed bij.
    placemats, servettenringen, broodmandjes voor bij de bbq, zomerse vlaggenlijn met vlinders die fladderen in een zacht briesje in de zalige avondzon...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb net je toffe blog ontdekt. Wat een leuke stofjes die je weggeeft ! Ik zou er een maliboe mee maken.
    Ik plaats nog een linkje bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik doe graag mee! Rokjes en jurkjes voor mijn dochters van 2 en 5 jaar en misschien een leuk tasje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke stofjes, ik doe heel graag mee! Aangezien ik mijn zoontje maar niet in bloemstofjes ga hijsen, moet ik dan maar eens iets voor mezelf maken als ik win. Wat vervelend nou zeg! ;-) Of misschien iets als kraamcadeautje voor een vriendin die in juli een dochter verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hi, Marieke! The lovely giveaway! I would love to win these such a beautiful fabrics! When this happens ;) I'll make a few summer skirts for my 3,5 y.o. daughter as well I would love to do some craft with the fabric using Mod Podge - some decorated jars or something...
    Thank you very much for your giveaway! Happy creating! :)

    P.S. I'm your follower through Bloglovin for some time and I just found your FB page

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw wat een gave giveaway.
    Ik doe graag mee. Als ik zou winnen zouden het mooie kinder of baby kleertjes worden denk ik. Ik ben volger geworden op fb en linkje staat op mijn blog.

    http://michatjuhs-hobbyhoekje.blogspot.be/

    Groetjes Michaela.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik doe graag mee met deze give-away! Van de laatste 2 stofjes zou ik rokjes maken en dan ook nog enkele kleinere dingetjes zoals ritstasjes, pennenzakjes,..

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi!!

    Bedankt voor je reactie op mijn blog :) Wat een leuke give-away heb je, ik waag graag een kansje! En ik ben je natuurlijk meteen gaan volgen hier!

    De stofjes lijken mij erg leuk voor rokjes, tassen, slingers, in een quilt of wat dan ook... ideeen genoeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Nog even... ik ben je op pinterest, facebook en twitter gaan volgen :) leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Love the fabric,perfect for spring and coming summer too.I see dresses for my girl,hats,bags...lovely giveaway,thank you for the chance to win it.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik doe heel graag mee ! Een leuk toilettasje maken of een gsm hoesje ... Of miss poppenkleren vr de klas. Grtjs Hellen dansendedraden.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Deze fleurige stofjes lijken me ideaal om spulletjes te maken voor een baby'tje dat geboren wordt in juli: mijn baby'tje. Ik denk daarbij aan een mutsje, slab, tutdoekje, kleedje en zeker een eigen knuffel (met naam erop genaaid of geflockt

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh ja en als het even kan voor mezelf een ipadhoes! :)
    Ik net gestart met bloggen: http://liesellove.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  37. O, ik dacht dat ik al gereageerd had, nee dus. Bij deze doe ik heel graag mee? Wat ik ermee zou maken? Tasjes, zakjes en mandjes en........ Ik droom al van knippen en naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Met zo'n leuke stofjes doe ik graag mee. Ik zat in ieder geval te denken aan een hoesje voor mijn bril met bijpassende hoes voor mijn laptop.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Tof ! Ik doe graag mee. Lijken me leuke stofjes om enkele poppenkleedjes (die ik al zolang beloofd had te maken...), en een resem mooie ritstasjes in allerhande formaten te maken. Altijd bruikbaar en handig met een kroost die niets liever doet dan allerlei prulletjes te verzamelen, die zij dan natuurlijk héél waardevol vinden.
    O ja, en zoals Nu en dan hierboven vermeldt moet ik me ook aan de naaimachine zetten om dringend brillenhoesjes te maken, want er zijn er hier nu al vier van de vijf in ons gezin die moeten brillen :(
    Allemaal een bril met brillendoos maar ook een reservebril zónder brillendoos, dat wordt dus minimaal 5 gewatteerde brillenzakjes produceren...
    Om dan nog maar van de zonnebrilletjes te zwijgen ;)
    'n vrolijke groet,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  40. een mini-jumpsuit voor mijn dochtertje Nora (8m) zou ik wel uit één van je stoffen kunnen krijgen denk ik! Bij deze waag ik dus graag mijn kans en hoop ik héél erg dat ik win! groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi, wat een mooie stofjes!!

    Als ik weer terug ben in NL, wil ik het naaien gaan leren. Ik zou dus niet meteen houw mooie stofjes gebruiken, maar eerst even oefenen op oefenlapjes voor ik de mooie lapjes ga gebruiken. Die flockfolie vlindertjes lijken me ook leuk op een lampekapje van het tafel lampje van dochterlief!! (kan dat wel, i.v.m. warmte???) Ben volger geworden!

    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Doe graag mee want ons klein meisje kan voor de komende zomer nog wat hoofdsjaaltjes (ken het juiste woord niet maar alleszins van die doekjes tegen de zon) en nog wat rokjes gebruiken....

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ook ik wil graag meedoen met je give away. Ik heb een boek voor mijn verjaardag gekregen waarin een theemuts staat die ik graag wil maken.

    Groetjes Ellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een leuke give away.. Ik zou er een leuke sport tas van maken. Want die heb ik echt nodig.... En ik zou er natuurlijk enorm de blits mee kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Heerlijk, rokjes, blote benen en slippers! Maar wat een leuke stofjes! Ik zou er graag tasjes van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Zo leuk! Altijd leuk om een leuk stofje te winnen.

    fien

    staruur.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Superleuk,
    ik doe ook graag mee!
    Ik zal er waarschijnlijk een knuffel of een rokje van maken.


    Liefs *TwinklezCreations

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Geweldige stofjes! Zou ook wel willen winnen..

    Nynke (NicebyNynke.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat een leuke stofjes allemaal! Ik doe (op de valreep) nog graag mee.
    Wat zou ik er mee maken? Zeker een rokje/kleedje voor een baby'tje dat op komst is (niet hier). En dan ook nog enkele ritstasjes, lijkt me ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Kan ik nog meedoen? Ik probeer het alvast :-) Ik zie een topje voor de dochter in het stenzostofje, ook de vlindertjes en de babyrib zouden naar haar gaan! Mijn vriendin heeft het allerfijnste dochtertje ter wereld met een mooie bloemennaam, dus die zal een jurkje krijgen in één van die bloemenstofjes. Ach , dromen... ben blij dat ik toch nog blog ;-)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  51. hele mooie give away ,ik zie het nu pas, komt natuurlijk door dat ik de blogs van blog lovin lees
    maarrrr .........ben ik nog op tijd? daar kan ik hele mooie kinder jasjes van maken

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Mooie stofjes.

    ik ben eigelijk zot van allerlei zakjes en ritszakjes en toiletzakjes.
    naargelang de dikte van de stofjes: rokjes of eventueele en bloesje, en vooral ook combineren met een effe stofje!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!