zondag 3 maart 2013

Fair flowers

Don't you enjoy having flowers around the house? With spring on its way, pictures of colourful flowers in blogger's homes pop up all over the internet. I too have some lovely bulbs standing in my window, and am enjoying the smell of dafodiles in the kitchen. But did you know that flowers aren't a joy for everyone? Every year many flowers are sold in The Netherlands that have been grown in Africa under very poor conditions. The women producing the flowers work under difficult circumstances, make long hours, are exposed to harmful pesticides and sexual intimidation. Hivos has started a campaign to improve the position of these workers and to increase the number of fair trade flowers on the Dutch market. Part of the campaign is a petition which you too can sign. It was my friend De Verdubbeldame, who pointed out this petition to me through her blog. I signed it, and hope you will too!



bron: http://www.powerofthefairtradeflower.nl/ 




Houd jij ook zo van bloemen in huis? Nu het weer bijna lente is, duiken overal op internet foto's op van lentebloemen, thuis bij blogsters zoals jij en ik. Ook hier staan de hyacinthenbollen in het raam, en geniet ik van de geur en kleur van de narcissen in de keuken. Maar niet voor iedereen zijn bloemen alleen maar mooi en fijn. Een groot deel van de bloemen (veelal rozen) die jaarlijks in Nederland verkocht worden, zijn afkomstig uit Afrika waar ze gekweekt worden onder slechte arbeidsomstandigheden. De vrouwen die op deze kwekerijen werken maken lange dagen, staan bloot aan gevaarlijke pesticiden en sexuele intimidatie. Hivos is nu een campagne gestart om de arbeidsomstandigheden van deze vrouwen te verbeteren, en om het aanbod van fair trade bloemen op de Nederlandse markt te vergroten. Onderdeel van de campagne is een petitie. Dankzij mijn vriendin De Verdubbeldame kwam ik in aanraking met deze campagne en ik tekende hier voor eerlijke bloemen. teken jij ook?

4 opmerkingen:

  1. Nee, dat wist ik niet! Ik ga meteen even kijken...
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit wist ik ook niet! Ik heb getekend!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook getekend, ookal ben ik van België. Als ik dan eens in Nederland ben, kan ik fair flowers kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tuurlijk doe ik dat! Rozen zijn van de liefde en dit klinkt alles behalve liefde.

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!