maandag 11 maart 2013

B is for bag





It was about time I added something to my crafted alphabet. So here's what I made for 'B', A bag. Yes. A bag. I never make bags, but last weekend (before the flu really knocked me out) I did. And I might make some more. I used only thrifted fabrics for this bag, and I really like the result. I filled it with little presents and gave it away the same day, to a special girl, on a special birthday. But I think that gives me a nice excuse to make another bag, just for me? The outer fabric comes from Ikea, but I found it lying in a pile of fabrics at the thrift store. The inner fabric is a thrifted pillow case, and I think they combine fine together, don't you?










Leuk idee, dacht ik begin dit jaar; een geknutseld alfabet. En vervolgens stokte het idee. Afgelopen weekend (voordat ik echt  gevloerd werd door een gemeen griepje en er niets meer uit mijn handen kwam), maakte ik dan toch een 'B', een 'bag' (waarom dat alfabet op z'n engels? Ach tja). Ik maak nooit tassen, echt nooit. Maar na dit exemplaar heb ik de smaak wel te pakken gekregen hoor. De hele tas is gemaakt van gekringloopte stofjes, en werd, gevuld met kadootjes, binnen een paar uur weer doorgegeven. Aan een bijzonder meisje, op een bijzondere verjaardag. Hmmm misschien moet ik er gewoon nog eentje maken, voor mezelf? Het stofje aan de buitenkant is van Ikea, maar ik vond het tussen een stapel lappen van de kringloop (blij!). Aan de binnenkant een gekringloopt kussensloopje dat zo een mooie bestemming vond.




14 opmerkingen:

  1. Echt een vrolijke tas. Ik moet snel weer een keer naar de I.KEA om stof in te slaan.
    Mijn streven is om ook wat meer kadootjes zelf te maken. En als dat dan ook nog gewaardeerd wordt, is dat helemaal leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Héle leuke tas, moet je zeker nog eens overdoen :-) En als je van iets de smaak te pakken hebt ... ik sta niet in voor de gevolgen :-). Supermooi, op naar de C!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tas!
    Ik heb de stof gebruikt voor kussenhoesjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. daar moest ik eerlijk gezegd ook als eerste aan denken, kussenhoesjes... maar goed toen kwam dit tassenidee op mn pad ... maar er is nog een flink stuk stof over, dus wie weet komen die kussenhoesjes er nog!

      Verwijderen
  4. Oh en hopelijk ben je alweer beter! (maar waarschijnlijk niet, want een nasty griep!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, een eekhoorn met een kaasschaaf!!! Gave tas, knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig stofje! Ik wou dat ik jarig was en je op mijn feestje kwam!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die is heel leuk geworden, als ik jou was zou ikmeer van die tasjes maken, geeft zo leuk weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een superleuke tas geworden. Die stof is echt geweldig!
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige tas! Ik vind dat stofje zo ontzettend mooi... Maar volgens mij is 'ie uit de collectie bij Ikea :-( Dus je boft maar met zo'n kringloopvondst!! Fijne dag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een mooie tas!! Ik ben nog niet zo goed met de naaimachine maar wil dit zeker gaan leren!! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gorgeous fabric and a great bag! That fabric was a fabulous find at the thrift store.

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!