woensdag 27 februari 2013

Hello spring! Shirt #1

It's been a while since I last made some shirts. I love sewing them and the many variations possible. So with spring on it's way, I thought it was about time to bring out my serger and my favorite pattern and start making some shirts! This is the first one I made. It didn't go as easy as I hoped. My serger needs a check-up I'm afraid, because it was everything but cooperative......





Ik had al een hele tijd geen  shirts meer gemaakt. Toch wel een van mij favoriete dingen om te maken & met genoeg mogelijkheden om te variëren....Nu het dan hoop ik toch echt bijna lente wordt, werd het tijd voor weer wat nieuwe shirts voor de dames, en dus heb ik de lockmachine maar van stal gehaald en begon. Het ging niet zo soepel als ik hoopte. Ik lockte verkeerde patroondelen aan elkaar (dat dat kan, met zo'n shirt he), en toen begon de lockmachien ook nog kuren te vertonen (tijd voor wat onderhoud vrees ik), maar anyway. het is gelukt, het shirt is af. Wat mij betreft de eerste in een lange rij (maar eerst de lockmachine onder handen (laten) nemen!

6 opmerkingen:

  1. Super leuk! En wat een toffe boordjes, gerecykleerd? (Zo nee, waar koop je dat!!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi hoi, de halsboord is gemaakt van boordstof, voor de boordjes aan de mouwen en onderaan gebruikte ik een stukje tricot dat ik kocht in de stoffenwinkel in de wijk. hij is ook verkrijgbaar via hun webshop www.hollandstoffenhuis.nl?

      Verwijderen
    2. Ah, tricot, ja die kleurige bedoelde ik. Dank je, ik ga zeker even kijken!

      Verwijderen
  2. Wat een leuke kleuren! Word er vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk shirt, dat heb ik nou nog nooit gemaakt maar als ik die zie heb ik er wel zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. it looks so sweet!

    Love, Lexa
    http://verliebtin.blogspot.de/

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!