zaterdag 2 februari 2013

Cute crochet baby dress




Lately I've been working on some new crochet projects for in my little shop. This is the first one I've finished; a 100 % cotton baby dresss, size 0-1 months.

If I'd make the same dress a couple of sizes larger, do you think my daughters would wear it? I just love the texture and the colours but it might be a bit to sweet for my 'big girls' don't you think?






De afgelopen tijd be ik aan het haken geweest voor wat nieuwe projecten voor in de winkel. Dit is het eerste dat ook echt af is. Een gehaakt babyjurkje, maat 50/56, van 100 % katoen.

Als ik dit nou in, pak weg, een maatje 122 of 140 zou haken, zouden mijn meiden dit dan nog aantrekken? Vast niet he, veel te zoet (maar ik vind het zelf zo schattig...)





Dit jurkje, en andere met liefde gemaakte babykleertjes vind je hier

18 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ik vind Aviso heerlijk om me te haken, maar dit jurkje is met Rio en Catania katoen en een 3 mm haaknaald gehaakt, wat fijner dan Aviso dus :) daarvan ligt trouwens ook nog een stapel bolletjes op een bestemming te wachten, dus als je nog een leuke tip hebt? Wat haak jij met Aviso?

      Verwijderen
  2. Wauw, wat een lief jurkje! Zou leuk zijn als jouw meiden zoiets aanwilden hè?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Tja, ze worden gewoon erg snel groot die kids! Ben trouwens wel iets erg leuks aan het maken voor mijn eigen meiden, maar daarover later meer!

      Verwijderen
  3. Heel erg mooi! Ik vraag me af of het in een grote maat dan niet zou doorhangen? Want ik vind het best wel leuk als tuniek, voor mezelf :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die is leuk

    en ik denk dat het best kan in een grotere maat. Maar het is natuurlijk ook altijd afhankelijk van het kind in kwestie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een grappige steek heb je gebruikt voor dit jurkje, echt leuk geworden! Ik vind ze in deze maat wel heel erg leuk hoor!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ik wil m wel in mijn maat! geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oeps foutje, maar wat een snoepje is dit, te schattig echt waar!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi hoi in mijn mailbox las ik dat je zocht naar het patroontje? Dit jurkje is een eigen ontwerp, ik heb het patroon ook niet uitgeschreven. Wel heb ik een link voor je naar een DROPS patroon voor eenzelfde soort jurkje, alleen met een ander steekje, komt'ie: http://pinterest.com/pin/43628690112358613/
      Hopelijk heb je hier wat aan! Groetjes, Marieke

      Verwijderen
  9. Beautiful dress! Baby clothes are so much fun to make xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Marieke,

    Ik zag vanmorgen jouw berichtje op mijn blog voorbijkomen en natuurlijk ben ik meteen gaan kijken op jouw blog. Je blog is leuk, net zoals het jurkje
    (hier blijven schattige kleuren in maat 122 nog wel favoriet. Alhoewel er de laatste tijd ook de kleuren zwart en donkerblauw gedragen worden. Dit was eerst nog out of the question)
    en alle andere dingen die ik bij je heb gezien. Je hebt er dan ook weer een volger bij. Ik ben benieuwd naar alle berichten die nog gaan volgen!
    Groetjes, Malotte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Marieke,
    Ik zou dit graag als topje willen dragen! Grappig op jeans, paar sandaaltjes en klaar ben je!
    Het is een dotje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. LEUK!! Ziet er erg mooi uit! En zo schattig... =)

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!