zondag 13 januari 2013

windows, windows....

First of all, thank you thank you for all your kind and encouraging responses to my last blogpost!
And then, let's talk windows.... and crochet...

Today I finally made something with the colourful I hearts I crocheted earlier:


Allereerst: hartelijk dank voor al jullie lieve en bemoedigende reacties op mijn laatste berichtje! Altijd fijn om te lezen :)

En dan nu...ramen... en haakwerk (waarom ook niet)

Eindelijk heb ik iets gemaakt met de hartjes die ik eerder haakte:


It's a bit hard to get 'm in a picture in full: 40 rainbow coloured hearts, turned into 4 garlands. I used invisble nylon thread to put them together on four strings. These I tied onto a clothes hanger and hung it in front of my (freshly cleaned, yes , thank you M!) windows. Now if that isn't a colourful view of our  sunny park today?

Ze zijn een beetje lastig in een foto te vatten: 40 hartjes in alle kleuren van de regenboog. Ik reeg ze aan doorzichtig nylongaren, bevestigde onderaan een paar kraaltjes en hing ze aan een baby kleerhanger (zo eentje met hertjes enzo!). Die hing ik dan weer voor mijn (pas gelapte, ja, dank je M! hartelijk, hartelijk dank!) ramen. en kijk hoe een fleurig uitzicht op 'ons' zonnige, winterse park!



And in the kitchen? That's where I put up the crochet curtains my own mother made decades ago (yes, yes). 

En in de keuken? Daar hing ik vandaag de gordijntjes op die mijn moeder decennia geleden zelf haakte (ja ja).




And what I used to hang thoe curtains?... An old skipping rope!

En waar ik de gordijntjes mee ophing? Bij gebrek aan 'echte' roede? Een oud springtouw!





Ook hartjes haken?

haak een ketting van vier lossen. haak dan in de eerste losse:
3 dubbele stojes, 4 stokjes, 1 losse, 1 dubbelstokje, 1 losse, 4 stokjes, 4 dubbele stokjes, en hecht af met een halve vaste. klaar!





8 opmerkingen:

  1. Mooi en wat 'n fijn uitzicht heb je!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je! ja heerlijk he, park voor de deur :)

      Verwijderen
  2. leuk die hartje en amaaaai, wat een mooie (tuin?) uitzicht hebben jullie daar. (lichtjes jaloers) en die springtouw vind ik geweldig gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die hangende hartjes voor het raam! En inderdaad een heel mooi uitzicht, zeker met een zonnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi uitzicht en leuke hartjes! Ik ga nu proberen of ik ze ook kan haken... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat superleuk zeg!! Oh ja, gehaakte gordijntjes!! Die hebben wij vroeger ook voor de ramen gehad! Leuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. So lovely!!! Love this project! Thanks so much for sharing it! I'd love for you to visit my blog.
    Happy week!

    Hugs from Portugal,

    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wow dat is een prachtige oplossing voor al je hartjes. Mooie regenboog vol met hartjes voor het raam! Heb toevallig gisteren twee retro hangertjes opgestuurd aan Ellebel de winnares van mijn give away (keuze hertjes).
    Als ik er weer eens tegenkom heb ik alvast een idee wat ik er ook mee zou kunnen, nog eerst leren haken ;).
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!