maandag 7 januari 2013

What's in a name & how to make your own favicon




Did you take a close look at my blog header? Yes, did you see what I changed? No? Look again? Yes? OK.... so if you've been following me for a while, you may have noticed that throughout my own little blogging history, I've changed names, blogs, headers and - yes, even - favicons as if they were shoes. I do this all the time; move furniture about and move stuff from one closet to the other for example  (I did keep the same kids for quite a couple of years now though and intend to 'keep' 'm for, well, like, forever!).

So, I guess the need for change is just very 'me'. And good ideas just aren't as fresh and good as they could be with the couch in a new place or with a cute new favicon...or even a tiny change of name...
I can't promise you it will never happen again...it just so might....

But you see, the thing is, when I started this blog, I really wanted to call it 'Three is a party' in the first place. But well, that url was no longer available, and it also seemed to have something to do with Andy Warhol.

So,I thought; 'Why not 'Three for a party'? That's practically the same! This must have been around midnight on one of those long evenings when you feel like change and you want it now! And honestly... I don't think it's proper English...

And now, it's january again. That time of the year when you are still filled with plans and hopes and ambitions for the year to come, and you like starting something 'new'. And I thought; you know what? I wanted to call my blog Three is a party in the first place, and that's exactly what I am going to do!... And I did it, am happy with it, and it's just giving me that little boost I needed in working on some creative projects that you will hear more about soon...I hope!

PS: and the fun part is, living with three daughters is actually a party!




Ik heb weer iets veranderd aan mijn blog. tja, het zal ook eens niet. Alweer (?!?!) een - kleine - naamswijziging. gewoon, omdat de naam Three is a party mijn eerste keus was, en omdat ik daar in gedachten toch steeds bij terug blijf komen. Omdat het leven met drie meisjes nou eenmaal een (soms roerig) feest is. Omdat de blognaam van mijn keuze als url niet beschikbaar was, en er ook nog iets met Andy Warhol was. nou ja, ik schoof het idee terzijde en bedacht ergens tegen middernacht na een lange avond achter de computer, dat het dan maar three for a party moest worden. Maar helemaal hetzelfde was het niet, en volgens mij is het ook nog eens geen engels :)

En omdat een mens in januari nog de moed heeft om er in het nieuwe jaar allerlei moois van te maken, om fris te beginnen, met een opgeruimd huis en een opgepoetste blog, dacht ik; nou en, dan is mijn url maar threeforaparty.blogspot.com, maar mijn naam wordt lekker toch Three is a party. Zo. Nu ben ik weer happy, en vol goede moed om aan alle creatieve plannen voor dit jaar handen en voeten te gaan geven (onder een frisse naam) , maar daarover later meer. En als kersje op de taart paste ik ook gelijk mijn favicon maar eens aan. je weet wel, dat icoontje voor je blognaam...

And now, off to the little DIY part of this blogpost.




Did you already create your own favicon? Or did you stop trying when blogger kept telling you the image just wasn't right?
Don't worry; I've got a solution for you! All you have to do is click on this link, upload a picture from your computer and click 'make favicon'. And it turns your picture into a perfect little favicon! Now, save that on your computer, and upload it in blogger (see above) and you're done :)

Heb jij je favicon al aangepast? Of heb je het geprobeerd en bleef blogger melden dat je afbeelding niet paste? Probeer het dan eens zo. Via deze link kun je een afbeelding van je computer uploaden. Dan klik je op 'maak favicon', en er komt een allerliefst miniatuurtje uitrollen dat je op kunt slaan. Dan ga je terug naar blogger, klikt op favicon bewerken en upload je faviconnetje, et voila. Zo simpel kan het zijn :)


9 opmerkingen:

  1. Goed begin van het nieuwe jaar met een mooie naam! En ook heel leuke plaatjes :-)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you, thank you ;-) dat was het kleuterspeelgoed van school dat voor de vakantie mee naar huis mocht voor een sopbeurt. te vrolijk om er geen plaatje van te trekken!

      Verwijderen
  2. Jaaaaah!!! 3 is een feestje!
    Helemaal groot gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het mag ook best '4 is a party' (nee geen nieuw kind erbij, maar wel de mama erbij geteld) worden hoor. Of 4 4 a party. Ben ik nou gek, of zie ik op je blog nog steeds het Blogger-favicon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, 4 is inderdaad ook wel een feestje :), nou ik heb het ff gecheckt door dan maar even mn eigen blog te gaan volgen 9zie bloglijst hiernaast) en daar staat nu een lief meisje in plaats van die wit met oranje blogger b, missie geslaagd dus? en bovenaan het tabblad komt 'ie ook!

      Verwijderen
  4. Wat een vrolijke post !! Die plaatjes zijn te leuk echt (jammer dat je ze weer moest inleveren)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, gewoon even geduld als je dat aanpast (heb het ook gedaan al :)), dat kan soms tot een paar dagen duren meen ik. Dus geen schrik!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh is dat dus zo'n zelfgemaakte header die favicon?! Oh dan moeten we daar maar eens wat leuks voor gaan verzinnen want die van mij is gewoon een beetje saai.
    Zal wel nog effe duren eerst zorgen dat alle give aways onderweg zijn, 4 done, 2 to go ;) en dan nog leuke post...ja ik heb het er maar druk mee :).
    Bedankt voor de tip! Groetjess!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!