woensdag 16 januari 2013

sneeuwpret....snow fun....


I once saw this somewhere on pinterest and loved the idea:

Fill balloons with water & ink/foodcolouring. Store in freezer or outside when it's cold enough. Once the water is frozen, cut open the balloon and you'll have yourself a nice coloured ball of ice.

So, I made these for the kids today , and thought it was fun. In fact they didn't play with it very much, we just had fun putting them down in the white snow, organizing them and roling them through the snow :)

Dit idee vond ik ooit op Pinterest, en ik heb met smart gewacht op de eerste echt koude dagen om ermee aan de slag te kunnen:

Vul een aantal ballonnen met water en kleurstof (kliederen!). Leg ze in de vriezer (of buiten in de vrieskou) tot het water hard bevroren is. Verwijder de ballon en tadaah: een gekleurde bal van ijs. Vandaag heb ik ze meegenomen, het park in. Er is uiteindelijk minder mee gespeeld dan ik gehoopt had (wat misschien ook wam doordat de ballen erg veel kleur afgaven aan je hand als ze smolten...) . Het was wel heel leuk om de ballen te rangschikken, er naar te kijken (al die kleur in dat wit!), en om ze door de sneeuw te rollen tot ze wit werden.....


 You know what they really liked to play with? This super fantastic snowball making thing my friend brought along!

Waar heel graag mee gespeeld werd? Deze super geweldige sneeuwballenmaker!
 

7 opmerkingen:

  1. ow werkt dat ding!? Krijg je niet zulke koude handen, vind het wel een goeie. Ik maakte vorig jaar ook van die ijsballen. Maar dan njiet met gekleurd water maar met gewoon water en glittertjes, lintjes , kleine plastic beestjes enz. ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi hoi, ja dat werden echt prachtige ballen, had er zelf ook nog nooit van gehoord.... Wat een goed idee, om speeltjes etc in ijsballen te verstoppen. Hmmm... misschien zet ik zo dan nog wat in de vriezer.... kan ik de kids daar morgen mee verrassen! dank je wel voor de tip :)

      Verwijderen
  2. Ziet er erg leuk uit! Ben benieuwd naar de reacties van voorbijgangers, als ze ineens van die gekleurde mega-knikkers zien liggen in de sneeuw ;-) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) Morgen heb ik een groepje kleine peuters... als ik die ballen nou eens neerleg zonder dat zij het doorhebben, hoe zouden ze dan reageren als ze ze ineens zien liggen? dat is nog wel het proberen waard!

      Verwijderen
  3. Wat een vrolijk idee met die kleurtjes in de sneeuw. En dat idee van Merula om speeltjes te verstoppen in het ijs spreekt me ook erg aan! Geniet nog lekker van de winterpret!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi die kleurtjes op dat wit. en een sneeuwballenmaker? dat kende ik niet hihi.

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!