vrijdag 25 januari 2013

DWZI #3

Deze week zag ik:

mijn jongste dochter dansen;

This week I saw:

My youngest daughter dancing;


Mijn middelste dochter voor het eerst achter de naaimachine;
Ze is bijna zes en naaide voor school haar eigen luizenzak (het resultaat is kleurrijk en hangt daar aan de kapstok, ik vergat er een foto van te maken)

My second daughter using the sewing machine for the first time in her life;


En mijn oudste dochter eindelijk een muts dragen;

And my eldest daughter wearing a warm hat, finally:


Ik haakte 'm voor haar waarbij ik me strikt hield aan haar wensen :)

I crocheted it for her, following her specific wishes :)


DIY Muts voor een meisje van 8 ( en wat ouder)
Ik gebruikte Scheepjeswol Alpaca en een 10 mm haaknaald:
- haak een ring van vier lossen
- haak hierin 8 stokjes, en werk in een spiraal
- toer 2: in elke steek van de vorige toer 2 stokjes (16 st)
- toer 3: haak 1 stokje- 2 stokjes- 1 stokje - 2 stokjes etc tot je rond bent (24 stokjes)
- toer 4: haak 1 st - 1- st - 2 st en herhaal tot je rond bent ( 32 st)
- toer 5: haak 1 st - 1 st- 1 st - 2 st en herhaal tot je rond bent (40 st)
- toer 6 & 7 : haak in elke steek van de vorige toer 1 stokje (steeds 40 st dus)
- toer 8 haak je met vasten waarbij je mindert door steeds de 3e en 4e vaste samen te haken ( 30 v)
- toer 9 & 10 haak je met stokjes in een ribsteek, je mindert niet meer.
Hecht af, maak een pompom en bevestig die bovenaan de muts. Hiermee is je bol wol helemaal op!

* Ze draagt 'm binnen en buiten! *




Kijk bij Merula voor meer DWZI

15 opmerkingen:

  1. Waardevolle momenten. Mooie foto van je jongste in roze tutu. Kleine pollewop noemt alle meisjes met roze tutu Ella, vanwege haar favoriete boek Het muizenhuis :-)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Een zak om op school, de jas in te bergen, als er luizen in de klas zijn. Mijn kinderen zitten op verschillende basisscholen - bij eentje is er nooit iets, bij de andere iedere week. Waar zou het in zitten?!

      Verwijderen
    2. ... en meestal krijgen ze van school een zak, maar mijn dochter was ziek op het moment van uitdelen. toen ze weer op school kwam kreeg ze een vuilniszak voor haar jas.... tja.... dat vind je niet leuk als je vijf bent, en zo gingen we zelf aan de slag!

      Verwijderen
  3. nou een geslaagde muts dus! Het is wat met die dochters he! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk muts! Heel creatief bezig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. erg leuke muts :)
    balletlove
    naaimachine niet mijn ding, haha, dus erg knap van je meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-) Ik heb haar natuurlijk wel een beetje geholpen!

      Verwijderen
  6. Mooi die muts, staat haar ook goed!
    Lief hoor, je dansende jongste!
    En met zes jaar al achter de naaimachine, ik zie hier een heel creatieve toekomst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zie uit naar de foto van de luizenkap aan de kapstok.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke foto´s van je meiden!!! Knap van je dochter, achter de naaimachine en die muts is erg leuk!!
    Bij ons kopen ze allemaal een blauwe luizenzak voor een euro die ik dan even later prachtig versierd aan de kapstokken zie hangen. Ook erg makkelijk om te herkennen voor mijn klasje 4-jarigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super...je dochter achter de naaimachine....
    en heerlijk die muts....
    xxSas

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een goed idee om zelf een luizenzak te maken! Een vuilniszak is niet leuk nee, maar die luizenzakken zijn ook een beetje saaie dingen. Bij mijn kinderen op de crèche heb je keuze uit 2 kleurtjes, met als gevolg dat ik altijd zoek naar de zak van mijn kinderen, want die dingen vallen altijd van de kapstok af...

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!