donderdag 31 januari 2013

Buy no clothes

Marije, lieve vriendin en wereldverbeterend blogster, startte eerder dit jaar een mooi nieuw initiatief; de Verdubbeldame . Als Verdubbeldame verdubbelt zij leuke, originele - kleinschalige - wereldverbeterende initiatieven. Wanneer jij bijvoorbeeld iets goeds voor het milieu of voor een ander plant, dan kun je haar vragen om mee te doen en zo jouw actie te verdubbelen. Daarnaast kunnen ook anderen zich aansluiten en zo je actie nog verder vermenigvuldigen. Ik vind het een prachtig initiatief. Als je een kijkje op haar blog neemt, dan zie je dat ze 2013 in vliegende vaart gestart is! persoonlijk ben ik ook heel benieuwd naar alles wat zij, al verdubbelend, in de loop van dit jaar zal beleven. 

En, omdat in mij toch ook wel iets van een wereldverbeteraar schuilt die zo af en toe best in is voor wat actie, sloot ik me aan bij de Verdubbeldame. De eerste actie waar ik aan mee doe, is om 2 maanden lang (in februari en maart) geen nieuwe kleding te kopen.  Kringlopen en zelf maken, dat mag wel. Mijn streven is om in ieder geval voor mijzelf niets nieuws te kopen, en bij voorkeur ook niet voor de dochters (dringende uitzonderingen (?) daar gelaten.

Ik heb er zin in, en denk dat het ook wel moet lukken. Ik ben geen kleding-shopper. Er gaan tijden voorbij dat ik niets voor mijzelf koop. Ik ben een ster in het lang doen met kleding en het afdragen van kleding van mijn zussen (dan is het hebben van drie zussen met ongeveer dezelfde maat een zegen hoor!). Kleding maken voor mezelf, daar kom ik veel te weinig aan toe. Misschien dat ik daar dan toch eens tijd voor moet maken deze komende maanden; om aan dit wereldverbeterende gebeuren nog een creatieve draai te geven :)

Voor de meisjes maak ik met liefde zelf van alles, maar ik stap ook graag af en toe een winkel voor ze binnen. Daar gaan we nu maar eens paal en perk aan stellen. H & M moet het even zonder ons doen :)

Ik ben niet de enige die aan dit initiatief meedoet. De Verdubbeldame houdt een lisjtje bij. Blogsters Puur en Groen en Al het andere doen in ieder geval ook mee!

Jij ook? Laat  hier een berichtje achter (dan kom ik je aanmoedigen!) en meld het bij de Verdubbeldame!

6 opmerkingen:

  1. Leuk dat je ook meedoet! Ik blijf ook bij jou meelezen hoe je het er van af brengt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, een goed initiatief, ik probeer zelf ook te consuminderen, alleen kopen als het nodig is of als cadeau voor een ander.
    En ruilen dat vind ik ook super.
    Ik ruil nu een tijdschrift met een andere blogster, helemaal leuk.
    Ik wens je ook veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je meeverdubbelt Mariek, ik zet een link naar je bericht in het verdubbeloverzicht, en een dezer dagen ook op facebook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super initiatief. Ik geloof dat ik dan al ongemerkt met je meedoe, want ik heb al in tijden niets meer voor mezelf gekocht omdat ik het zonde vind om veel positiekleding te kopen. Voor kleine pollewop koop of krijg ik zeker 80% tweedehands. Ideaal! Ik zal eens kijken op de blog van de verdubbeldame!

    Groetjes en zet m op he,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sluit me aan bij Rosalie! Muv het positie-element ;) Mijn laatste aankoop voor mijzelf was begin september heb ik laatst berekend, en ik kan nog wel even voort.

      Er zijn meerdere blogsters die dit hele jaar niets willen kopen: Mme ZsaZsa, Tante Hilde, en vast nog meer die ik niet paraat heb.

      Veel succes!

      Verwijderen
  5. Ik heb het vorig jaar al gedaan en ga dit jaar gewoon weer verder. Bevalt me prima! Heb al een trui gekringloopt en een geweldig paar laarzen en een rok en jurk genaaid!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!