dinsdag 22 januari 2013

About books



I'm quite a big fan of reading. In fact, I read all the time. Whether it's your blogs, a news paper, a good book, or the lists of ingredients on my groceries... I read... all the time. But, what have I been reading lately? When did I read that one very special book? For 2013 I decided to list every book I read this year. Be it professionally ( Writing reviews is a freelance occupation of mine), or for fun. I made a special page on my blog for this list, and will try to write a word or two on every book I read. So, if you are looking for a good read, why not take a look overhere every now and then, and be inspired?

And, ofcourse, if you have any must-read suggestions for me.... please leave a message below!

PS: which book are you reading now?


Ik ben een echte boekenwurm. Ik lees altijd alles; van blogs, kranten en mooie boeken tot de lijstjes met ingrediënten op de hagelslag, de pindakaas, de pastasaus.... alles, echt alles. Maar hoeveel boeken lees ik in een jaar? En wanneer las ik ook alweer dat ene mooie boek? In 2013 ga ik een lijst bij houden van alle boeken die ik dit jaar lees. Deels als werk (ik ben freelance recensent... een droombaan... als je ervan zou kunnen leven!), en deels voor de lol. Ik heb er een aparte pagina voor aangemaakt, en zal bij elk boek proberen iets te schrijven. Ook vind je er (tadaah) een directe link naar bol.com (waar je nog veel meer informatie vindt en het boek in kwestie eventueel aan kunt schaffen) voor elk boek.  Ben je nog op zoek naar een mooi/spannend/leuk boek? Kom dan af en toe hier even om een hoekje kijken voor wat inspiratie!

En, als er nou een boek is waarvan je denkt; dat moet je gewoon gelezen hebben voor het einde van dit jaar (dat boek is zo mooi/spannend/grappig/vul maar in....) laat dat dan even weten. Dat kan in een reactie op dit bericht, of op mijn boekenpagina!

Wat lees jij nu?

10 opmerkingen:

  1. Aaah extreem luid en ongelooflijk dichtbij is zo'n mooi boek! Maar die heb je al gelezen zie ik :)
    Ik ben fan van John Irving, alle boeken! Voor de rest moet ik eigenlijk weer gaan lezen als ik weer de rust kan vinden (het leest zo lastig als je 6 keer een bladzijde moet herlezen)
    Leuke parttime baan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja 'Extreem Luid...'heb ik al gelezen, al was het niet in 2013, maar die staat wel op mijn 'herleeslijstje'!), weet je dat ik nog niks van John Irving heb gelezen? dank voor de tip!

      Verwijderen
  2. Ha fijn nog meer book-reviews. Ik heb net m'n bieb boek uitgelezen. Dit was Glastonbury Tor van Leanne Hardy. Ik ben een aantal keer in Glastonbury geweest, dus kon dit verhaal goed plaatsn, ik ken de straten en de gebouwen, die nu nog steeds bestaan. Het verhaal gaat onder meer over het eind van Glastonbury Abbey. Zeg maar een semi-historische roman, het verhaal pakt je, laat niet los en je moet dit boek uitlezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sandra, bedankt voor de tip! Ik houd wel van historische romans, ik ga dit boek eens zoeken :)

      Verwijderen
  3. Alle verhalen van Tsjechov, leest lekker weg ;) Nee echt, als je van sneeuw en ijs, gekke Russen en veel drank houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik deel jou liefde voor boeken!! Leuke, ik ga zeker op tijd eens komen kijken. Ik ben nu Partnerruil van James Patterson aan het lezen, een auteur die ik net ontdekt heb. Het boek dat me enorm bijgebleven is, is De vergeten Tuin van Kate Morton, echte aanrader, prachtig geschreven en heel intrigerend. Wat fijn, freelance recensent. Ik hou trouwens ook een lijstje bij van de boeken die ik gelezen heb, in een boekje dat ik gewonnen heb op een blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) en dat we daar, tussen al het leven en bloggen door ook nog tijd voor maken he, al dat lezen! Wat leuk om te ontdekken dat er meer leesfans in blogland rondzwerven! Bedankt voor je tips :)

      Verwijderen
  5. Hier nog zo'n boekenwurm, is me met de paplepel ingegoten net zoals creatief bezig zijn trouwens. Een paar van mijn toptips: Life of Pi van Yann Martell, Lelieblank scharlakenrood van Michel Faber, Malena van Almudena Grandes, De leertijd van Iris Murdoch en zeker ook de boeken van Wally Lamb. Hmm, nu ik dit zo opsom bedenk ik me dat ik hiermee heel veel andere prachtige boeken tekort doe... Ben benieuwd of je deze al gelezen hebt en/of kent.

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi hoi, bedankt voor al je tips! Met Life of Pi heb ik deze week in de boekwinkel in mn handen gestaan (maar nog niet gekocht, staat wel hoog op m'n 'to read' lijstje). De andere titels ken ik nog niet! Als ik al jullie tips afga kom ik dit jaar wel lezend door, super!

      Verwijderen
  6. Hee, een paar bekende boeken voor mij: die van David Sedaris en Jonathan Safran Foer. Susan Golombok raadpleeg ik vaak voor mijn werk, al ken ik dit boek niet.
    Freelance recensent lijkt me inderdaad een droombaan! Were do I sign up?! ;)

    Ik lees nu the happiness project van Gretchen Rubin, geen aanrader maar ik heb op mijn blog beloofd dat ik hem uit zou lezen... :/
    Verder The Hunger Games van Suzanne Collins (spannend!)

    Boeken die je moet lezen? In elk geval De Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt, mocht je die nog niet hebben gelezen: mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!