woensdag 26 december 2012

DIY Legwarmers




I hope you all had a wonderful Christmas! We did; visiting family and welcoming a newborn into our family. A real Christmas baby she is, our little niece.

Ik hoop dat jullie allemaal hele fijne kerstdagen hebben gehad. Wij wel; fijn, samen met familie. En vandaag, tweede kerstdag gingen we op kraambezoek bij ons pasgeboren nichtje. een echt Kerstkindje, heel bijzonder.




And my own girls? They dressed up all warm, pink and comfy on Christmasmorning, in their new, mum-made legwarmers,

En mijn meisjes? Die begonnen kerst warm, roze en gezellig in hun nieuwe beenwarmers. Ik haakte ze met Sparkly, een knalroze garen met glitterdraad van de Zeeman, al zie je de glitters op de foto niet zo, en een haaknaald van 7 mm.

Het was een beetje losse polsen werk. Ook aan de slag? Zo pak je het aan;

- haak een ketting van lossen, zo lang als de kuitomtrek van het been waarvoor je de beenwarmer maakt :)
- maak rond mbv een halve vaste in de eerste steek. 
- haak nu verder in een spiraal. tel goed of gebruik een stekenmarkeerder....
- haak  4 toeren in een ribsteek met stokjes (afwisselend voorlangs en achterlangs insteken)
- ga dan verder met het haken van halve vasten tot de beenwarmer tot 3/4 van het been in kwestie komt
- haak nog 3  toeren in een ribsteek met stokjes. je kunt evt wat minderen (ik haakte elke vijfde en zesde steek samen) zo wordt de beenwarmer bovenaan wat strakker en zakt 'ie minder af.
- eindig met een toer vasten.
- hecht af, haak er nog een, en trek ze lekker aan!



...Perfect for little ballerina's!
...Perfect voor kleine ballerina's!

1 opmerking:

  1. Die verschillende sokjes doen mij lachen bij mijn ontbijtje!!!
    Schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!