zaterdag 1 december 2012

Advent calender 2012 & what happened to the year of good things?

 

In the beginning of this year, I joined Pip's initiative to make 2012 a year of good things. I focused on the good things in life, big and small, and blogged about them. If you have been reading along with me for a while, you will have noticed that I soon stopped with my 'A year of good things' posts. As it turned out, 2012 wasn't going to be a year of good things. It turned out to be the year in which I suddenly and unexpectedly lost my best friend. She passed away, leaving behind two wonderful children.This experience really turned my life, and that of my children, to whom she was a beloved 'aunt', upside down. And then, when we were slowly finding a new routine, rebuilding our lives, my children lost their grandfather in Kurdistan. How I wished they could have spend more time with this wonderful man.




  

Begin dit jaar besloot ik mee te doen aan Pip's initiatief om van 2012 een jaar vol goede dingen te maken. Ik focuste op de goede dingen, klein en groot, en blogde erover. Als je al een tijdje meeleest, dan heb je gezien dat ik als vrij snel gestopt ben met het bloggen over 'A year of good things'. 2012 werd namelijk helemaal geen jaar vol goede dingen. Het werd als snel het jaar waarin ik onverwacht mijn hartsvriendin, met wie ik samen volwassen was geworden, en met wie ik zoveel gedeeld had, verloor.  Ze liet twee prachtige kinderen achter. Mijn leven, en dat van mijn kinderen, voor wie zij een lieve tante was, stond volledig op zijn kop. En net nu we weer een beetje terug op onze voeten aan het landen zijn en de dingen weer een beetje 'gaan', overleed de opa van mijn kinderen in Kurdistan. Wat had ik graag gewild dat zij nog veel meer tijd met deze bijzondere man hadden kunnen doorbrengen.






 To be honest with you, I've had my share of 2012, and am longing for a new year, and a fresh start. However, I also experienced 2012 to be a year of many blessings. Old and new friends stood around us in those difficult days, and we really experienced a lot of warmth and friendship from our loved ones. The children too, despite the hard times they've been through are doing wonderfully well, and so, lest not to forget the good momenst of this year, I decided to use our advent calender to count our blessings.


Eerlijk is eerlijk, met 2012 ben ik wel een beetje klaar. Ik verlang naar een nieuw jaar en een frisse start. Toch gebeurde er in 2012 ook veel goeds. Wat hebben wij ons gesteund geweten door onze vrienden en familie. Wat was er veel liefde en warmte om ons heen. Met de kinderen gaat het, ondanks al het verdriet dat ze een plekje hebben moeten geven, goed. Om juist ook die goede dingen niet te vergeten, heb ik besloten om via onze advenstkalender onze zegeningen maar eens te tellen.





For each day, I made a small paperbag, using and old notebook. In it, there is a little felt bird, made from scraps I still had lying around, and a little note with one good memory of this year on it.

This way, every morning until Christmas, we can share one beautiful memory, talk about it for a while and carry along the good feeling it brings us.


Van een oud schriftje maakte ik voor elke dag een papieren zakje. In elk zakje zit een vogeltje, gemaakt van restjes vilt, en een briefje met daarop een mooie herinnering aan dit afgelopen jaar.

Zo kunnen, we elke ochtend tot aan Kerstmis, de dag beginnen met het delen van een mooie herinnering.



The children can place the felt birds onto the big felt Christmastree I made last year for them to play with. By Christmas time, our tree will be filled with birds that eacht brought along a good memory.

De vogeltjes kunnen de kinderen dan op onze vilten kerstboom plakken. Die boom, die maakte ik vorig jaar voor ze om mee te spelen. Tegen de tijd dat het kerst is, hangt de boom dan vol vogeltjes die elk een mooie herinnering brachten.

4 opmerkingen:

  1. wat een mooie gedachte achter de adventskalender (ook al komt het voort uit nare ervaringen).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige adventskalender, echt heel bijzonder op die manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve allemaal,

    Wat een mooie adventskalender en wat kan ik me goed voorstellen dat 2012 wel klaar mag zijn voor jullie. Gecondoleerd nog met het overlijden van opa in Kurdistan. Een dikke knuffel voor jullie, we missen jullie wel hoor!

    Liefs,

    Suzanne, Patrick en Emma

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!