maandag 12 november 2012

New maxi cosi cover

I thought my maxi cosi could use a make over. Since it's being used frequently and by different little kids at a time, you need to 'fresh it up' every now and then, don't you think?

Mijn maxi cosi was toe aan een nieuw hoesje, dacht ik zo. Niet dat ik die voor mijn eigen meiden nog gebruik  maar met al mijn gastkindjes wordt'ie toch nog veel gebruikt. En dan mag er af en toe wel een fris hoesje over, of niet?



I removed the original cover, put it on my fabric and then cut that out the exact same size. I sewed the new fabric onto the old cover, following the outside lines at a few millimeters.
Then, I sewed over some of the lines I saw on the old cover to give my new cover more shape, cut the openings for the belts and sewed the edges. Placed the new cover on my maxi cosi, and...done!


Ik haalde de oude bekleding van de maxi cosi en legde die op mijn stof (een kringloop vondst!)en ging aan de slag:
goed vastspelden, netjes uitknippen zonder zoom, en de nieuwe stof op de oude bekleding naaien op een paar mm van de buitenrand. 
Daarna stikte ik de hele bekleding nog een aantal keer door op aangegeven lijnen op de oude bekleding om er wat vorm aan te geven, knipte de riemopeningen open en naaide daar een randje omheen. Ik bevestigde de nieuwe bekleding op de maxi cosi, en klaar!


PS: we're using it well, as you can see here

En hier kun je zien dat de maxi cosi weer goed gebruikt wordt!

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. dank je! ik vond het vooral knap van mijn naaimachine dat'ie dit zonder protest deed:) het is best dik namelijk!

      Verwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!