maandag 24 september 2012

Sewing for boys

As a mother of three beautiful daughters, I don't often have a chance to sew some boys' clothes.

Als moeder van drie dochters naai ik niet zo vaak iets voor een jongen.


This time however I decided to make something for a very special little friend of ours.

Deze keer besloot ik echter om eens iets te maken voor een heel dierbaar vriendje van ons.



I used the Tigerfish pattern (Ottobre 3/2012), made some adjustments  and managed to cut the entire body of the shirt out of the original, larger shirt. Since the original neckline was pretty small, I didn't change it at all.

Ik gebruikte het patroon Tigerfish (Ottobre 3/2012) en paste dat hier en daar wat aan. Het lukte me om het voor en achterpand zo uit te knippen dat ik het halsboordje kon gebruiken. Dit was vrij krap voor het grote shirt, maar perfect voor een shirtje maatje 80.



See?
Zie je wel?




The blue and bordeaux fabrics are leftovers from previous projects. So, entirely recycled and UWYH and..... tadaaaaaaaaaah for a boy :)

De blauwe boordstof en de bordeaux tricot zijn restjes van eerdere projecten. helemaal gerycycled en UWYH dus, en.....tadaaaaaah voor een jongen!

3 opmerkingen:

  1. handig dat je dat boordje kon laten zitten. Scheelt weer een boordje aanzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, een keer voor een jongen naaien...en ook supergoed gelukt, mooie trui!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!