vrijdag 21 september 2012

Jeans to skirt & a DIY paper garland



With this recycled skirt I quite stepped outside my comfort zone. I never seriously sewed jeans before and neither did I have any experiments with applications. So....

Met dit rokje ben ik weer een stukje uit mijn comfortzone getreden. Ik had nog nooit echt jeans genaaid, en ervaring met applicaties had ik ook nog niet. Dus.....


I think it turned out allright though.

Maar volgens mij is het aardig goed gekomen.



I used the lower part of two legs, opened them on one side, ironed flat and cut out a simple A-line skirt. This is for a four year old :)

Voor dit rokje nam ik twee broekspijpen, knipte het onderste deel af, opende elk stuk pjjp aan een kant, streek de lappen glad en knipte er een A-lijntje uit voor een meisje van 4. dat past :)



And the garland? Just cut out circles (use nice paper!), stitch through them with your needle and thread, tie a little knot every once in a while to keep the circles in place. hang in a nice place et voila!

En de slinger? Knip rondjes uit leuk papier, rijg ze met een naald aan een kleurig draadje. leg hier en daar een knoopje in je draad om de rondjes op hun plek te houden. hang op een mooie plek et voila!




PS: this was 'before':
PS: dit was dus 'voor':

11 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk geworden! Goed idee. Ik heb nog massa's spijkerbroeken liggen die ik niet meer pas, maar die ik toch niet wil weggooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gelukt, zo te zien! En die bloem is heel chique , hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dat een gaaf rokje geworden! Knap hoor.
    Groetjes, Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg!!
    Werkt dat goed? Niet rekbare stof op tricot.
    Nope, nog steeds niets met tricot genaaid..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. This is lovely, thanks for sharing!
    www.blissfulsewing.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!