maandag 17 september 2012

"Hello Pippi" recycled baby dress












See this sweet little dress? It's my first contribution to Boomie's recycling project. I have been working on it for a while, and just finished in time to show it to you now.

Kijk nou toch wat een lief jurkje. Mijn eerste bijdrage aan Boomie's recykleer project. Er is al wel een tijdje aan gewerkt hoor, met tussenpozen. Maar nu is het dan af en kan ik het laten zien.


For this dress, I combined one of my thrifted treasures with new fabric and thin yarn to crochet the edges.

Voor dit jurkje gebruikte ik een van mijn kringloopschatten, gecombineerd met een nieuw stofje en fijn haakgaren voor de randjes.



While working on this dress, crocheting in the sun, surrounded by friends and children during that wonderful summer holiday of ours, I promised one of my friends that this dress would be for her little girl.

Terwijl ik haakte in het zonnetje, omringd door vrienden en kinderen tijdens die heerlijke zomervakantie (die alweer zover weg lijkt), beloofde ik aan een vriendin dat dit jurkje voor haar dochtertje zou worden.


As it turned out, on the other side of the country, someone else was using the same pattern and also a combination of vintage and new fabric, to make a dress for this baby's cousin :)

Ondertussen werkte er, aan de andere kant van het land, iemand aan een jurkje van hetzelfde patroon, en met eveneens een combi van oude en nieuwe stofjes voor het nichtje van dit babietje.

Coincidence?

Toeval?



How pretty they will look together!

Wat zullen ze er mooi uitzien samen!

15 opmerkingen:

  1. Jouw uitvoering is wel erg leuk. Ben wel heel benieuwd naar de connectie nu ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb je een mailtje gestuurd over die mysterieuze connectie ;-)

      Verwijderen
  2. Super mooi! Het gehaakte randje maakt het helemaal af. Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een pracht van een jurk! Ik ben er helemaal weg van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooh wat is die schattig!!! en met dat boordje rondom! echt helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love it! So beautiful! I'm featuring this at The Little Giggler. :) Thanks for linking up!

    http://www.thelittlegiggler.com/2012/09/love-it-link-it-up-party-20.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Such a sweet little dress!!! The crocheting around the edges makes a lovely finish to the dress. I love to see recycled projects!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!