zaterdag 28 juli 2012

Crochet edged skirt #2

After finishing a crochet edged baby skirt a while ago, I just had to make some more.....

Na dat eerste babyrokje met een gehaakt randje, moest ik er gewoon nog een paar maken.....


But this time, for a bigger girl.

Maar nu wel voor een wat groter meisje.




For the edging, I was inspired by "Oya", the art of crochet edging practised in Turkey, which once, long ago was my first introduction to crochet.

Voor dit randje heb ik gebruik gemaakt van een" Oya" randje dat ik jaren geleden heb leren haken in Turkije.




Sitting in the park these past few days, working on these edgings was quite a trip down memory lane...

Zo in het park, hakend op het gras terwijl de kinderen om me heen speelden, kwamen er wel een heleboel herineringen terug aan die tijd!


And as you can see, I made more than just one skirt! To be continued.....


En zoals je ziet haakte ik aan meer dan een rokje! Wordt vervolgd......




PS: the fabric used for this skirt is one of my thrifted treasures!


PS: het stofje voor dit rokje is een kringloop schat!

7 opmerkingen:

  1. Very nice! Just the finishing touch for a pretty skirt! Liz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk, zo'n randje!!!
    Wil ik ook nog steeds doen, toch maar even in verdiepen.
    Nog tips?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik gebruik dun garen, zoals scheepjeswol maxi en een 1,75 mm haalnaald. De randjes haak ik gelijk aan de stof mbv een scherpe haaknaald ( te koop bij ma-ak.nl), maar je kunt ook eerst een feston randje naaien en daarop haken! Succes :)

      Verwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!