dinsdag 19 juni 2012

Crochet experiments

Yesterday I showed you some yarn (Phildar partner 6 actually...), and, well, I just had to start working with it right away. It's the first time I've used this yarn, but I don't think it will be the last. It's just great to work with: soft, thick, easy on the hook... what more do you want?

Anyway, here's a small preview of what I've been working on:

Het garen dat ik gisteren liet zien (Phildar partner 6) kon ik niet laten liggen! Ik ben er meteen mee aan de slag gegaan. Het was voor het eerst dat ik dit garen gebruikte, maar het zal vast niet voor het laatst zijn: zacht, dik, prettig om mee te haken, wat wil je nog meer?


Hier is vast een blik op het 'project'waar ik aan werk.




I can't show you everything yet (or tell you any more about it) since it's a gift for a fellow blogger. The first gift I am making as part of pay it forward 2012 (here you can read more about this initiative).

Meer kan ik er nog niet van laten zien (of over zeggen). Het wordt namelijk een kadootje voor een medeblogster in het kader van pay it forward 2012 (Hier kun je daar meer over lezen).  Het is het eerste van 5 kadootjes dat nu eindelijk vorm begint te krijgen. Later meer!






And then, there was another crochet experiment for me today. No new yarn this time, but a new type of crochet hook this time. A sharp- edged hook that allows you to crochet right through your fabric to make perfect crochet edges. This makes decorating skirts etc. a bit easier!


En dan was er nog een tweede experiment vandaag. geen nieuw garen dit keer, wel een nieuwe haaknaald. Eentje met een scherpe punt waarmee je zo door stof heen haakt. dat maakt het haken van randjes aan bijvoorbeeld rokjes weer een stukje eenvoudiger.


This hook is available at www.ma-ak.nl , and the possibilities are, well, numerous, I think. I am however still experimenting with the thickness of the yarn. The one I used in the picture is for a 2,5 mm hook, and I think it's a bit too thick. Will try something thinner soon!

De haaknaald is verkrijgbaar op www.ma-ak.nl en de mogelijkheden zijn eindeloos, lijkt me zo! Het is nog even uittesten welk garen het beste werkt.  Het garen dat ik nu gebruikt heb is 'gewone' haakkatoen, maar eigenlijk een beetje te dik. Binnenkort een test met dunner garen dus maar!
Bij Annemarie lees je trouwens meer over deze haaknaald. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!