woensdag 6 juni 2012

Creative adventures in red, white and blue


Ik ben nou niet echt een voetbalfan, maar met een sportief schoolfeest in het vooruitzicht begint de oranje (of rood-wit-blauw) koorts hier toch een beetje voet aan de grond te krijgen. Zo bakten we voor het feest rood-wit-blauwe cakejes.

I am not a big soccer fan, but with a sporty schoolparty coming up, I can no longer avoid what we call the 'orange fever', allthough it's more of a red-white-blue kind of fever today :)
Anyway, we baked some red-white-blue cupcakes.


Bereid je cakebeslag zoals je dat altijd doet, en verdeel in drie porties. Laat een portie 'wit', en kleur de andere twee porties rood en blauw met behulp van een paar druppels levensmiddelenkleurstof.

Vul je vormpjes met van elke kleur een lepeltje in de gewenste volgorde (ik deed het een beetje nonchalant zoals je ziet), en bak volgens recept.

Prepare your batter as you always do and divide into three portions. Leave one portion as it is and colour the other two by adding a few drops of liquid foodcolouring. Then pour a spoonful of each colour into your cupcake mould. Follow the recipe to bake.


En met buiten de regen die langzaam wegtrok, en binnen twee lang slapende peuters, knutselde ik met mijn dochters rood-wit-blauwe vilten bloemen volgens dit patroon.

And while outside the rain is slowly disappearing and inside two toddlers are taking a long long nap, I made these felt flowers in red, white and blue, following this pattern.



Mooi, op een speldje, of op een haarband, toch?

Pretty, on a pin or a headband, don't you think?


PS:kijk even bij mijn vorige berichtje voor een tijdelijke oplossing in de curieuze zaak van de verdwenen volgers :)
PS: check out my previous post for a temporary solution to the curious case of the disappearing followers :)

7 opmerkingen:

  1. Wat zijn de bloemetjes prachtig, zeg.
    En die cake ja ik heb het hier ook al gehad roze cake, mijn dochter had de kleurstof ook al meegebracht
    En dan denk je hij smaakt naar abrikozen maar nee gewoon naar cake (best een beetje jammer hihi)

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja grappig he hoezeer wat je ziet beinvloed hoe je denkt dat iets zal smaken....

      Verwijderen
  2. Leuke cakejes, nog nooit ergens gezien!! Mierzoet volgens mij of niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zoete is denk ik gezichtsbedrog; het smaakt gewoon als een normaal cakeje. Het ziet er alleen heel anders uit :)

      Verwijderen
  3. Oh, die zijn leuk! Die taartjes! En bedankt voor de volgers-tip (ik snap er alleen nog steeds maar de helft van...) Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOO HOOO die cakejes zien er super uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmmmm, ziet er heerlijk uit! Dat maakt de wedstrijd kijken een stuk leuker :)

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!