dinsdag 15 mei 2012

Grote meisjes, kleine meisjes :: big girls, little girls

" Mama...de kleren die jij maakt zijn altijd zo lekker zacht!" vertelde mijn oudste dochter me vanavond nadat ze haar jongste zusje tijdens het spelen-en-verkleden in een door mij gemaakte outfit had gestoken:

"Mama, the clothes you make are always so soft! " is what my eldest daughter told me tonight while playing with her sister and dressing her up in a mum-made outfit: 


Ik naaide dit shirtje een paar weken geleden met een Ottobre patroontje en wat restjes tricot en vergat helemaal er een fotootje van te maken. Bij deze dus nog even :)

I made this shirt a few weeks ago, using an Ottobre pattern and some tricot left overs, and then completely forgot about it........

Verder mocht ik de afgelopen tijd in het geheim alvast wat naaien voor een heel klein meisje dat toen nog niet geboren was, maar inmiddels wel. Heerlijk, die kleine kleertjes onder de naaimachine, en ja, ook weer met een lekker zacht stofje!

Recently, I made a few, soft and tiny, tiny clothes for a little girl who at the time was long expected but not born yet. Now she's here, and we brought her some soft and comfy clothes:  




Een deels gerecykleerd rokje naar eigen model, maatjje xxxxxs ongeveer, en een broekje naar een Knippie patroon.

A little skirt using both new and recycled fabrics, made in a size xxxxs, just the way I like it, without following any specific pattern, and a pair of trousers using a Knippie pattern.  



En de haarelastiekjes? Gehaakte bloemetjes voor een dierbaar meisje dat grote zus geworden is!

And the crochet flowers? They're for a precious girl who just became a big sister!




6 opmerkingen:

  1. Supermooie kadootjes! Ik maak ook graag spulletjes uit Ottobre, altijd goed uitgelegd. Het rokje naar eigen model is heel fleurig. Mooi gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, ik vind het erg knap wat je genaaid hebt. Dat rokje is erg mooi geworden, leuke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke cadeautjes!
    En de tshirt is prachtig!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zou ik ook wel kado willen krijgen! Als je dit moet kopen via online winkeltjes, is dat voor een aardig kapitaaltje. Wat zullen ze er blij mee zijn!
    Echt heel leuk gemaakt... ;0

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een kleurrijke spulletjes allemaal. Heerlijk om naar te kijken :)

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, wat maak jij vrolijke kleding, helemaal mijn smaak, wordt hier zooooo blij van!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!