zondag 8 april 2012

WIP: star stitch blanket

Een paar dagen geleden begon ik aan het haken van een dekentje voor Evin. Het is nu zo'n 120 cm breed, en ik heb me voorgenomen door te haken tot een lengte van ca 140 cm....


A couple of days ago I started crocheting a star stitch blanket for my daughter. It's about 120 cm wide and I aim to crochet until it reaches the length of about 140 cm.


Hier vind je een duidelijke uitleg voor deze haaksteek, de star stitch. Ik paste 'm wel wat aan. Ik haak in elke kleur eerst een toer volgens haar uitleg, en vervolgens een toer stokjes ipv halve stokjes.



This is where you can find a clear tutorial for the star stitch. I adjusted mine a bit: crocheting the first round following her tutorial and then a around of DC rather than HDC in each colour.






En ja, ik weet het, het is lente, niet echt de tijd om aan warme dekentjes te denken, maar met die kille wind van de afgelopen dagen kon ik niet anders. Bovendien werkt stevig door haken & iets moois maken soms heel troostend :)

I know, I know, it's springtime. Not quite the time to think about warm blankets. But hey, with this cold wind, I just had to start working on something warm and comfortable. Besides, there's quite some comfort in crocheting along and creating something beautiful :) 

5 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit! Haakt lekker weg hè, die starstich. En ach, als je maar lang genoeg wacht wordt het vanzelf wel weer winter (waarschijnlijk weer te snel naar ons idee ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die star stitch! Heerlijk dekentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie steek, het dekentje wordt erg mooi.
    En het wordt natuurlijk vanzelf winter.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook met een star stitch deken bezig. Heerlijk om te maken. Mooie kleuren gebruik je.

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!