woensdag 25 april 2012

KCWC day 3



En dit is dan het resultaat van vandaag! Een echt zomerjurkje, gemaakt van een oud kussensloop van mijn oma. Zullen we het een vintage stofje noemen?
De bovenkant smockte ik door de stof dubbel te vouwen en er 8 tunnels in te naaien waar ik het elastiek doorheen reeg. Geen kriebelelastiek dus aan de binnenkant van de jurk. Perfect voor warme zomerdagen!


And this is the result for day 3: a real summer dress made from one of my grandmother's old pillowcases. Shall we call it a piece of vintage fabric? For the top, I folded the fabric in two, and then sew 8 tunnels through which I later pulled the elastic band. No itching elastics on the inside of this dress. It's perfect for hot summer days, don't you think? 


7 opmerkingen:

  1. Een hartstikke leuk jurkje! Super geslaagd volgens mij. Misschien moet ik mij ook aan het smocken wagen. Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een naaitalent ben jij! Erg leuk! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk zeg!! Waar een kussensloop al niet goed voor is! Het smockwerk is prachtig.
    Succes met dag 4!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat die zomer nu maar komen!

    En dan van het dekbedovertrek een zelfde jurk voor de mama, voor een leuk moeder-dochter setje? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk, fris (brrr) kleedje. Ik ga zeker die tunnels onthouden, want dat gekriebel wordt hier ook niet geapprecieerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ... en dat smockt even leuk ... nog eentje om te onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. This is such a great idea, thanks for sharing!
    www.blissfulsewing.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!