zondag 22 april 2012

Getting ready for KCWC & Retro uit eigen kast

Nog 1 nachtje slapen en dan begint de kids clothes week challenge, en ik ben er klaar voor. Lapjes gewassen, patroontjes uitgezocht en geknipt, en de naaimachine opgepoetst:

Just one more night and it's time for KCWC: the kids clothes week challenge, and I'm ready for it. fabrics washed, patterns selected and cut, sewing machine polished: 








Deze blauwe retro Singer is al jaren in de familie en ik naaide er de eerste kleertjes en dekentjes voor mijn kinderen op. Na elke naad spitste ik mijn oren: sliepen de kinderen nog? Want oh wat een lawaai maakte deze naaimachine!


This retro blue Singer has been in my family for many years and I used it to sew my first babyclothes and blankets. While working on this machine I always feared the kids would wake up, 'cause boy, did this machine make a lot of noise!






De laatste tijd heb ik vooral genaaid op een veel minder poëtische, maar stukken praktischere en stillere Toyota.

Lately however I have been sewing on a far less poetical, but more practical and rather silent Toyota.






Mijn Singer ging naar een Turkse kleermaker in de stad die haar helemaal nakeek.. En nu is ze terug! Nog even zwaar, nog even blauw, en ze ruikt zelfs nog hetzelfde.

My Singer was sent to a Turkish tailor in town who gave her a full check up. And now she's back! As heavy and blue as she was before, she even still smells the same.




Gelukkig heb ik de handleiding nog. Eens kijken of wij deze week weer vriendinnen kunnen worden, mijn Singer en ik.....

Fortunately, I still have the manual. Now, let's see if we can become friends again this week, my Singer and I......




PS: kijk eens bij maarnietvangrijs voor meer retro uit eigen kast
PS: visit maarnietvangrijs for more retro-posts

5 opmerkingen:

  1. Wat gaaf dat je nog een oude Singer hebt!! Mijn moeder had ook zo één, maar dan in een crèmekleur. Die heeft ze helemaal stuk genaaid, was niet meer te redden.
    Ze stofjes zijn ook super! Ik wens je heel erg veel naaiplezier deze week!! Benieuwd naar je creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben heel benieuwd naar wat je deze week allemaal tevoorschijn gaat toveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Is een hele mooi! Ben ook benieuwd wat je allemaal gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spannend. Ik doe ook mee. Gaaf zo'n lichblauwe singer. Als de herrie blijft is het prima decoratiemateriaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. my singer sewing machine is the same as yours!
    it is so old i thought nobody had them anymore...
    take a look:
    http://www.doguincho.blogspot.pt/2012/03/wip.html

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!