vrijdag 13 april 2012

DIY plastic beads :: DIY plastic kralen


Morgen vieren wij een verjaarspartijtje. En met een groepje dames van 5 is sieraden maken dan vast geen slecht idee!

Tomorrow, we're having a birthday party. And when you have a group of 5- year- old ladies, the best thing to do is make some jewelry!




Samen met de grote zus van de jarige-die-haar-partijtje-een-poosje-uitstelde-maar-het-nu-toch-echt-vieren-gaat maakte ik alvast wat kralen:

Together with our birthday-girl's big sister I made some beads: 



Je hebt nodig: plastic rietjes, gekleurd tape en een schaar

You will need: drinking straws, decorated tape and a pair of scissors.


Wikkel het tape om de rietjes

Wrap the tape around your straws


Gebruik zo veel mogelijk kleurtjes en patroontjes!

Use as many colours and designs as you like!


Knip de rietjes in stukjes..... en klaar!

Cut your decorated straws into pieces....and you're done.






10 opmerkingen:

  1. Wat een werk! Maar hartstikke leuk! Deed ik vroeger ook, maar dan zonder die mooie plakbandjes. Mijn favoriet was strikjes maken van het buigstukje, deed jij dat ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk idee!! Heb em zojuist in mijn inspiratieboekje genoteerd, anders onthoud ik al die leuke dingen niet.
    Mag ik vragen waar jij die gekleurde tape koopt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de action! 6 rolletjes voor een euro ofzo, budgetknutselen dus! Groetjes, Marieke

      Verwijderen
  3. Wat een geweldig idee, dat wordt vast een super feestje !
    Die tape heb ik ook, rietjes ook, tis nog nooit in me opgekomen om daar iets mee te doen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee. Ik heb die tape ook op zolder liggen. Morgen maar eens rietjes halen en met dochterlief gaan knutselen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een leuk idee! Toevoegen aan knutseltips! Dank je! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super leuk idee! Die ga ik vast nog wel eens een keertje uitproberen.

    Liefs flo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemiddag Tikkie-ik zag je link op "maar niet van grijs" en ging snel kijken. Dank voor de leuke rietjes-tip. Ik werk in de kinderopvang en dit zie ik helemaal zitten met de peuters. Mooie zondag nog toegewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk idee! Ga ik zeker met mijn dochter doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zag hier ook leuke kralen: http://de-gulle-aarde.blogspot.com/2012/04/gekleurde-pasta-kralen.html

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!