maandag 27 februari 2012

vilten kroon tutorial :: felt crown tutorial

Op je verjaardag heb je natuurlijk wel een kroon nodig!

On your birthday you do need a  crown!






En zo maak je die:

And this is how you make one: 




1. Draw a leave, like this one, choose any size you like.
2. Place on a piece of felt and cut out six leaves.
3. Sew together as shown
4. Pull your yarn tight, and finish by sewing leave six to leave one. You have a circle of leaves now.
5. Cut a circle or flower-shape out of a small piece of felt. This should cover the heart of your flower well. Decorate if you like and glue it onto your flower.
6. Glue another felt circle onto the back of your flower, right in the middle.


Nu heb je een bloem:

There it is, your flower!




Maak zoveel bloemen als je wilt. Ik maakte er vijf...


Make as many flowers as you need, I made five....


Knip een reep vilt uit van ca. 60 cm x 5 cm voor de kroon. Ik gebruikte hiervoor 5mm dik vilt.

For the crown you will need a piece of 5 mm thick felt that is about 60 cm long and 5 cm high.


Naai de bloemen met kleine steekjes op de kroon. Voor extra stevigheid kun je ook nog wat lijm gebruiken.


Sew your flowers onto the crown. Use some glue for extra firmness if you like.






Zorg dat je aan de uiteinde wat ruimte over houdt om de kroon te kunnen verstellen.


Make sure not to cover the entire crown in flowers. You need to be able to adjust the size at the back.


Plak een stukje zelfklevend klittenband op de kroon, en laat dit een nachtje zitten met een wasknijper erop.


Attach a 5 cm piece of self adhesive velcro to the back of the crown, and use a clothes pin to secure it overnight. 




Et voila, een kroon!


And, there it is, your crown!





PS: de bloemen leerde ik maken van mijn zusje. Zij had het idee ergens op internet opgedaan, maar ik weet niet waar.


PS: My sister taught me how to make these flowers. She once found a tutorial on the internet, but where? I don't know. 

4 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke kroon. Er kan niet alleen een verjaardag mee gevierd worden, maar zo meteen ook de lente! Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat mooi! Zo'n kroon wil ieder meisje wel... Prachtig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd nog met je dametje!! Superleuke kroon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooo, wat een leuke kroon! Laat ik nu net een stapel vilt gekregen hebben...leuk leuk leuk! Dank voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!