zaterdag 18 februari 2012

een beetje recykleren :: recycling


Stapels babytextiel slingeren er hier nog door het huis: hydrofiele luiers, oogjesluiers, flanellen lakentjes. En tja, alles bewaren, dat kan nu eenmaal niet he. Nu mijn eigen dochters de babytijd  alweer geruime tijd ontgroeid zijn probeer ik af en toe iets te recykleren.  Vandaag zette ik de schaar (en de lockmachine) in een stapeltje oogjesluiers & flanellen doeken (een lakentje en een restje van een oud laken dat ooit vermaakt werd tot inbakerdoeken voor de oudste). Het resultaat: een stapel 'nieuwe' poetslapjes en washandjes voor die grote dochters van me.....want daar hebben we er nooit genoeg van!

Wat doe jij met je babytextiel?



Today, it was time to recycle some old baby textiles: sheets and cotton diapers. I mean....you can get all sentimental about those babythings. But really, you can't keep everything as it was, can you? I used my overlock to turn these pieces of fabric into practical wash clothes for my daughters. We never seem to have enough of those, it seems.


What do you do with our old baby textiles?

3 opmerkingen:

  1. Oh wat goed! Ons babytextiel is tot op de draad versleten..... althans, de doekjes en zo. Rompers e.d. worden natuurlijk gretig gerecykleerd. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee!!!
    Maar helaas heb ik geen lockmachine:-( !
    Bij ons ligt het nog in de kast...maar ik heb het niet meer nodig...mischien kunnen de meiden nog wat voor de poppen gebruiken! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goed idee, ik gebruik het meeste nog :)
    lees net dat je gastouder bent. ben ik ook geweest, en ben nu consulente voor een gastouderbureau. leuk werk he!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!