zondag 15 januari 2012

A year of good things #7

"Mam, ik heb niks om aan te trekken!" "Mama, ik wil een rok aan, maar er ligt geen rok meer in de kast!". Dit soort noodkreten hoorde ik de laatste tijd net iets te vaak van Jiyan....en ze had wel een beetje gelijk.....tijd voor een warm winters rokje dus! Ik trok de stoute schoenen aan en zette op zaterdagmiddag, terwijl de meiden om mij heen scharrelden, mijn naaimachine op de eettafel en ging aan het werk (meestal begin ik hier pas aan als de kids in bed liggen, maar 't ging goed!)
Et voila: een rechttoe-rechtaan rokje van dikke joggingstof, elastiek in de taille en een gehaakt randje onderaan. Kind warm en blij, mama blij......




"Mommy, I haven't got anything to wear!""Mommy, I want to wear a skirt, but I can't find any!". I heard my daughter Jiyan say these things a little too often lately....and she was right...in a way....So for the first time in ages, I sat down and made her a skirt. I started working on it on saturday afternoon, while the kids were playing around me (I usually don't start any sewing adventures until they're in bed...but it worked!). And well, here it is...a nice, comfy, warm skirt for Jiyan. She's happy and warm, and I'm happy too! 

2 opmerkingen:

  1. Ach ja, die dochters, heb thuis een soortgelijk exemplaar rondlopen. Draagt geen broeken. Wil eigenlijk alleen meer van die superwijde, zeer onpraktische tule rokken aan. Heb goede hoop dat het overgaat. ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrolijk rokje! Wat flats jij dat allemaal toch 'eenvoudig' in elkaar. Ik doe het je niet na hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!