dinsdag 3 januari 2012

A year of good things #2


Well then, here it is, a first update of good things.


Jiyan is bijzonder in haar sas met het zaklampje dat ze van me kreeg. Onderin het stapelbed heeft ze maar weinig licht om te lezen. Regelmatig vind ik haar daarom 's avonds zittend op de rand van haar bed, beentjes bungelend over de rand, rug onhandig gebogen, met een boek op haar schoot. Nu kan ze lekker onder de dekens liggen om te lezen!

Yesterday, Jiyan was very, very happy with the tiny flashlight I gave her so she could read books in  bed without ruining her eyes. She sleeps in a bunkbed, and had so little light that I would find her sitting on the side of her bed, legs dangling out, back uncomfortably bent, with a book on her lap (after I thought I'd tucked her in nice and warm...)


Vandaag heb ik eindelijk mijn "bureau-waar-ik-eigenlijk-nooit-achter-zat-maar-wat-altijd-vol-stapels-boeken-en-papieren-lag" leeg geruimd en naar de keuken verplaatst. Nu kunnen we lekker ontbijten voor het raam, en hebben de meisjes ook een rustig eigen plekje om hun bordje leeg te eten wanneer ik 's ochtends en 's avonds tussen de bedrijven door de gastkinderen verwelkom en uitzwaai. Ze waren alledrie erg in hun sas, en Fatim heeft zelfs de ontbijttafel voor morgen al gedekt. Zie je de beker die ze voor me heeft klaargezet? Die krijg ik alleen bij speciale gelegenheden :)


And today, I finally moved my "desk-which-I-never-sat-at-but-only-used-to-throw-books-and-papers-on" to the kitchen and turned it into a breakfast table for me and the kids. They loved the idea! My eldest daughter already set the table for tomorrow morning. Do you see the mug she gave me? I only get that mug on special occasions :) 

4 opmerkingen:

  1. Ik weet nog iets dat je vandaag mag meetellen: je hebt een glimlach op mijn gezicht gezet met deze leuke goede dingen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig, al die goede dingen doen én bijhouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heb je blog even bekeken . leuke dingen hoor! ik volg je :D


    Groetjes Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben inmiddels ook begonnen, en zal ook een poging wagen dat in een blog bij te gaan houden. Link volgt snel! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!