donderdag 15 december 2011

Vilten speelkerstboom; a felt christmastree to play with!

Als je eenmaal begint met het zelf maken van kerstbomen, dan is er blijkbaar geen houden meer aan. Dit exemplaar was nog niet af, of ik had mijn zinnen al gezet op een boompje van vilt, waar de kinderen zelf mee zouden kunnen spelen. Pinterest bood een boel inspiratie, en ik kon al snel aan de slag.

Aparently, once you start making your own Christmas trees, you can't stop. I had barely finished this pretty one, when I was already planning to maken another one. A felt tree for the kids to play with! Pinterest offered lots of inspiration, and so, there I went again.....




En zo maak je 'm!

Je hebt nodig:
- Een stuk groen vilt voor de boom (ik gebruikte 3 mm dik acrylvilt van 45 x 65 cm)
- Restjes vilt in verschillende kleuren
- Zelfklevend klittenband
- stift, stofschaar, schilderstape, naaimachine en eventueel verschillende lintjes

- Vouw de groene lap vilt voorzichtig in de lengte dubbel en teken een halve kerstboom, knip de contouren uit en vouw het vilt weer open.
- Knip verschillende vormen kerstversieringen uit de stukjes gekleurd vilt. Je kunt kiezen voor eenvoudige ballen, of het zo bont maken als je zelf wilt.
- Bevestig een stukje klittenband ( de harde kant) op de achterkant van de versiering, hang in de boom.
- Bevestig de boom aan de muur met bijvoorbeeld stukjes schilderstape aan de achterkant.
- Wacht tot de kinderen wakker worden, en laat ze keer op keer hun eigen boom versieren!


And this is how I made it.


You will need:
- A large sheet of felt (I used a 3mm thick 45 x 65 cm)
- some leftovers (felt) in different colours
- selfadhessive velcro
- a marker, a pair of scissors, tape, your sewingmachine, and - if you like - some pretty ribbons


- Fold your green sheet in halve, lenghtwise and draw the outlines of half a tree on it. Cut out & fold open. There's your Christmas tree! 
- Cut your decorations out of the leftovers. use circles, stars, whatever you like, You may keep them plain, or decorate them as fancy as you like, sewing on ribbons etc.
- Attach a piece of velcro onto the back of the decorations and hang them in the tree.
- Attacht your tree to the wall using tape or pins.
- Wait for your kids to wake up and enjoy watching them redecorate the tree over and over again!















2 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor je reactie op popppenspul, maar het leukste staat op mijn andere blog, heel veel verschillende zelfgemaakte dingen (allemaal privegebruik)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben net volger geworden en snuffel even rond op je blog! Ik vind deze kerstboom echt een superleuk idee! Volgend jaar maak ik er eentje om in de klas te hangen! Dan kunnen de kleuters die telkens zelf opnieuw versieren, misschien kunnen er zelfs opdrachtkaarten bij! Je geeft me inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!