vrijdag 23 december 2011

Retro uit eigen kast # 1

Al vanaf haar eerste post volg ik bij maarnietvangrijs haar retrovondsten uit eigen kast op de voet. Vanaf nu zal ik ook af en toe mijn kasten/speelgoedmanden en poppenbedjes induiken op zoek naar spulletjes van toen. babykleertjes uit de jaren '70 en '80 bijvoorbeeld die inmiddels door de poppen gedragen worden. Maar ook zelfgemaakte kinderkleding zoals dit wollen peutervest uit 't begin van de jaren '80:




Ik vind 'm prachtig, heb het zelf gedragen en het is nog prachtig. Bij elk van mijn dochters heeft het in de kast gehangen, nu bij de jongste van 3. Maar geen van allen hebben ze het veel gedragen. Soms, even op mijn aandringen, maar al snel gaat het dan weer uit: 'Ik heb het warm mam, en het kriebelt'. Tja, wol he? En het zijn al van die warmbloedige meiden die eerder te weinig dan te veel dragen....
Maar goed. Iedere keer dat ik de kast opentrek zie ik het vestje hangen en denk even aan mijn oma, van wie we het vroeger gekregen hebben. Stiekem hoop ik dan telkens weer op een enorm koude winter waarin zelfs mijn kinderen verlangen zullen naar een wollen vest!



1 opmerking:

  1. Wat een prachtvest!! Al kan ik me voorstellen dat het kriebelt inderdaad..... ;-)
    Superleuk dat je ook meedoet met retro uit eigen kast, ga je naam meteen even erbij zetten!!
    Gezellige kerstdagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!