vrijdag 30 december 2011

Happy, happy new year & a little bit of looking back

Nog een nachtje slapen, en dan zit 2011 er op. Wel weer een gedenkwaardig jaar, al waren ze dat alle 32 wel tot nu toe. Er zijn in 2011 gelukkig hele mooie dingen gebeurd. Lees je mee?

Het meest bijzondere van 2011? Misschien wel de reis die we deze zomer per auto en trein ondernamen. Na 8 jaar eindelijk terug in Koerdistan! En na 4000 km reizen ontmoetten de meisjes voor het eerst hun opa en oma en de rest van de wel hele grote familie!



Nieuw dit jaar? Op 1 januari 2011 begon ik als zelfstandig ondernemer. Na een aantal jaren freelancen werd ik franchise gastouder. En wat is het leuk, het runnen van je eigen zaakje. Ik ging reclame maken, stagiaires begeleiden, nieuwe activiteiten ontwikkelen. Nam afscheid van een gastkindje en kreeg er twee lieve schatten voor terug. Fijn, fijn. En, oh ja, ik begon te bloggen over al die leuke en creatieve dingen die ik met de  kinderen beleefde. Ontwikkelde activiteiten rondom prentenboeken voor peuters, en schreef erover.



Had van te voren niet helemaal voorzien dat dat bloggen zo leuk en verslavend zou zijn, en dat het de deur zou openen naar een hele nieuwe wereld, bewoond door tal van creatieve, inspirerende medeblogsters. En zo volgde in oktober deze blog, waarop ik al mijn creatieve uitspattingen ongegeneerd kan ventileren.  Er is geen jaar geweest waarin ik meer heb geknutseld, genaaid, gehaakt en gebakken dan in 2011. De inspiratie die ik op jullie blogs tegen kwam, werkte heel aanstekelijk. In mijn hoofd heb ik inmiddels een heel archief opgebouwd aan creatieve ideetjes voor de komende jaren. Dank dus, voor al die inspiratie. Dank je wel, ook, voor het bezoeken van mijn blog. Voor het lezen, en voor al die lieve reacties!

Ik wens jullie allemaal een gezond, gelukkig en creatief 2012!

PS dit lieve feel good liedje (zie onderaan....) kwam ik tegen bij haar en kan het niet laten om het even te delen :)

Looking back, 2011 was - again- a very special year. Many, many good things happened this year, and today I'm looking back at some of this year's blessings.



Very special was our first family trip to Kurdistan in 8 years time. We traveled 4000 km over land to reach the tiny village where our family lives. It was the first time my children could meet their grandparents. Now, how special is that?


Special too is looking back at the first year of my very own small business; a homebased daycare facility for babies and young children. You can read & see more of it here. Writing about my work is what made me start to blog in the first place. Little could I have imagined that blogging would open the door to a whole new world full of creative and inspiring people. The inspiration I've come across this year, is enough to keep me crafting for years to come (And I've never crafted more than this year). So thank, you, thank you for all the inspiration. For reading this blog, and for your kind remarks.


I wish you all a happy, healthy and creative 2012! 


PS: please share with me this lovely feel good clip that I found on her blog

6 opmerkingen:

  1. Je hebt een mooi en druk jaar achter de rug zo te lezen.
    En inderdaad, bloggen is leuk hè ! En verslavend.... tot volgend blogjaar !
    Een mooie jaarwisseling en voor 2012 alle goeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzonder jaar!!! Ik wens jouw ook een vrolijk, gezond en creatief 2012!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prettig eindejaar en een fantastisch 2012!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super eindblogje zo op de laatste dag van het jaar, op naar een nieuw jaar bloggen!

    Wij wensen jullie een hele gezellige oudjaarsavond en een heel gelukkig, gezond & liefdevol 2012!

    Xxx Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij ook een geweldig en creatief 2012 toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een bijzonder jaar is dat geweest voor jullie!!!
    ik wens jullie een prachtig 2012 dat minstens even memorabel wordt als het vorige!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!