maandag 21 november 2011

Vingerloos!



De afgelopen maanden doken ze o-ver-al op in blogland. En ik vond ze super: vingerloze handschoenen. Ik deed eens een vergeefse poging om er een paar te winnen bij een give away, en besloot toen ze zelf maar eens te gaan maken. Maar ondertussen waren er nog 1001 dingen die gedaan moesten worden, en leerde ik mijzelf met behulp van youtube een paar nieuwe haaksteken aan. Vervolgens haakte ik eindelijk een stel vingerloze handschoenen voor mijn moeder, maar vergat er een foto van te nemen. Gisteren haakte ik mijn tweede paar: voor E. Omdat ze zo lief is. Het patroon is een eigen bedenksel en goed te doen, ook als je net begint met haken:



Ik gebruikte het garen nigar, een mengsel van acryl en wol, en verkrijgbaar bij Zeeman, en een 6 mm haaknaald.

Voor de boord: haak een ketting van 24 lossen, en vervolgens drie toeren in een ribsteek met stokjes. Markeer met een draadje of haakje je beginpunt.
Daarna: haak de volgende 15 toeren in een spiraal van vasten. Stop 3 steken voor je beginpunt en haak een ketting van drie lossen. Haak vast aan de zevende vaste op de laatste toer, dit wordt het gat voor je duim. Haak nu nu nog 8 toeren vasten. Hecht de draadjes af, en...

Klaar! 

3 opmerkingen:

  1. Ze zijn leuk!!!! Maar goed dat je die give away niet gewonnen hebt! ;-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @maarnietvangrijs: dat waren inderdaad de jouwe die ik niet won:) eind goed, al goed
    en Emma, ze liggen voor je klaar hoor xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb jou nu ook gevonden ;) bedankt voor het complimentje. Je krijgt er gelijk 1 terug want ik vind de handwarmers superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!