dinsdag 8 november 2011

Puff-stitch hat

Mutsjes haken...ik wilde er al lang aan beginnen, maar durfde niet zo goed. Probeerde de laatste tijd wel eens wat: te plat, te wijd, te rond, niet naar 't zin. Nu vond ik pas bij haar een hele handige tutorial voor het haken van een puff stitch hat, gefilmd en al. Dat had wel iets knus. Laptop op schoot, haaknaald en bolletje garen in de hand. En dan zo'n Engelse stem die je stap voor stap door het hele patroon leidt en alles voordoet. Ook nog in slow-motion. Nu ben ik meestal een beetje eigenwijs, en bovendien probeer ik altijd eerst iets te maken met wat ik al in huis heb. Daardoor was het garen wat dikker dan dat op het filmpje, en de naald geloof ik ook. Maar toch: het is een mutsje geworden dat alledrie de meiden passen; zacht, soepel en groot genoeg om nog een winter of drie mee te gaan :).

De jongste, die wilde wel even passen voor de foto. Maar niet stilstaan. Gelukkig heb ik daar altijd nog wel een heel speciaal modelletje voor :).

4 opmerkingen:

  1. Ik vind hem ook héél geslaagd! Goh, ik wil dit ok allemaal kunnen... plannen, plannen, plannen.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een pracht-exemplaar! Heel leuk en prachtige kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zijn die mutsen hè! Heb er pas ook 2 gehaakt, zo cute.
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!