zondag 20 november 2011

Een warme trui voor Fienepien


Oh nee, ik doe het niet, ik doe het niet! Een tikkie scheef, a la! Maar een verprutst halsboordje, oh nee dat kan echt niet. Nou ja, weet je wat Fienepien, als jij nou eens heel hard en hoog gaat springen? Dan maak ik een actie foto van je, lekker wazig, ziet iedereen nog net dat ik een nieuwe trui voor je gemaakt hebt, maar zijn alle schoonheidsfoutjes onzichtbaar geworden. OK, klaar? Springen maar!


Ja, zo gaat het goed. Maar weet je, eigenlijk is je trui zo gek nog niet. Dat je 'm al de hele ochtend met veel plezier draagt, dat zegt eigenlijk wel genoeg. Vooruit, sta maar even stil, maak ik nog een foto:


Dank je wel Fien, speel maar lekker verder!


Nou, zo erg was dat toch allemaal niet? Volgende keer alleen een andere oplossing kiezen voor dat halsboordje. Maar dan wil ik best nog zo'n truitje hoor!

PS het truitje in kwestie is het raglan T-shirt nr. 23 uit Ottobre 4/2011, maat 104 en een beetje ruimer geknipt. De stof? Nicky velours van de Leidse markt. De bloemetjes lagen al een jaartje in de kast, het blauwige lapje kon ik gisteren niet laten liggen toen ik langs de stoffenkraam liep! Dat infameuse halsboordje? Gemaakt met een reepje nicky velours, werkte niet: te dik, krulde om, naaide een beetje lastig. Maar goed, als ze 'm aan heeft valt het allemaal wel mee. Blijven oefenen op de boordjes dus. Maar eh.....dit was wel voor het eerst in jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren dat ik weer eens iets echt keurig volgens patroon & beschrijving gemaakt heb. Meestal flans ik zelf iets in elkaar; een strokenrok, een jurkje, na geknipt van een goed passend geval. Dit was ook wel weer leuk, en zeker voor herhaling vatbaar!

3 opmerkingen:

  1. 'k Ben helemaal weg van het stofje!! Dat boordje staat eraan en 't ziet er goed uit. En het belangrijkste van al: de kleine straalt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ik vindt de trui geweldig! Supermooie stof ook, en het mooiste is hand-made!

    Fien straalt dus dat zegt genoeg! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WOWH, ik vind dit truitje echt prachtig! Mooi modelletje en prachtig stofje!
    Ik heb die Ottobre hier ook liggen, mss. dat ik mij daar ook eens aan waag!

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!