zondag 6 november 2011

Droomhuis




Een poosje geleden kreeg ik dit, van mijn dochter Jiyan. Ik was er blij mee, maar raakte het ergens kwijt. Maar vandaag, tijdens het opruimen, vond ik het weer: mijn droomhuis. Kijk! daar achter dat roodomrande raam, daar staat mijn buro, met naaimachien, laptop en een grote mand met bolletjes wol ernaast. Ik naai en haak er lustig op los en post af en toe een blogje. Achter dat geel-oranje raam, daar spelen de kinderen, eigen & gast, met poppen, verkleedkleren, knutselspullen en duplo. Op de achtergrond, een vrolijk muziekje. Af en toe laten de kinderen spontaan alles uit hun handen vallen en maken een dansje. Om dan weer fijn verder te spelen. Daarboven, achter dat raam? Daar hangen wel 8 hangmatjes. Een grote, en zeven kleinere, voor ieder een! Ergens aan de achterkant is natuurlijk nog een heerlijke fijne keuken, met een grote, gezellige eettafel in het midden. Het is er een beetje rommelig, maar het ruikt er altijd heerlijk, naar versgebakken brood en dampende pannen soep. Achter het huis ligt een grote moestuin, maar dat ziet u even niet. Daar verbouwen we onze groentes en de kinderen wroeten vrolijk mee in de tuin. Mist er nog iets? Misschien een stralend zonnetje in de lucht, en een grote veranda voor de deur....met schommelbank :)


Hmmm...een mens moet iets te dromen hebben he? Vooralsnog zit ik ingeklemd tussen kast en naaimachien achter m'n buro, buiten is de lucht grijs en het waait. De koffie is koud geworden, en de berg te vouwen was rijkt tot halverwege het plafond. Morgen moeten er papers en werkstukken ingeleverd worden op de pabo, dus meer dan mijn laptop zal ik vandaag niet zien. Maar dat van die dansende kindjes, en de geur van versgebakken brood? da's echt!

1 opmerking:

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!